شناسهٔ خبر: 67334587 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وزیر ارشاد خبر داد:

سیدحسن نصرالله، سخنران اربعین شهيد رئیسی است/پخش مستند شهید رئیسی در سینماهای کشور+فیلم

اسماعیلی با اعلام این خبر که اربعین شهید جمهور پنجشنبه در مصلی تهران با حضور مردم و سخنرانی سید حسن نصرالله برگزار خواهد شد توضیحاتی در مورد مستند شهید رئیسی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه ستاد بزرگداشت مراسم اربعین شهیدان پرواز اردیبهشت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شهرها، روستاها، مراکز تولیدی احیا شده در دولت آیت اللّه رئیسی، بخش‌ها مختلف از اقشار گوناگون از گروه‌های فرهنگی و هنری تا گروه‌های کارگری، اصناف و بخش‌های اداری همگی آماده هستند تا قدرشناسی مجددی را از دولت پر کار و پر تلاش و رئیس جمهور خدوم، با کفایت و جامع اطراف داشته باشند.

وی افزود: مجموعه آثار فرهنگی و هنری در این مدت تهیه، تدوین، تالیف و آماده شده است که به تدریج رونمایی و ارائه آنها انجام خواهد شد.

 اسماعیلی در خصوص آثار تولید شده در مورد رئیس‌جمهور شهید هم گفت: در مورد مستندی که آقای مجتبی امینی ساخته است باید بگویم که مستند بسیار خوبی شده است و سازمان سینمایی آمادگی این را دارد که این مستند را در سینماها پخش کند.

وی ادامه داد: ۱۴ کتاب منتشر شده که بخش مهمی از آن، گردآوری آثار هنری با موضوع رئیس‌جمهور است. مجموعه‌ای از کتاب‌های خاطرات داشتیم که یکی از آن‌ها به چند زبان منتشر خواهد شد. فایل این کتاب‌ها به خارج از ایران هم فرستاده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: گردآوری شعرهایی که در مورد شهدای پرواز اردیبهشت سروده شده بود را در یک کتاب داشتیم.

اسماعیلی در پایان تصریح کرد: در دوره‌ای که آقای رئیسی در دستگاه قضا بودند، یک کتابی را با هم رد و بدل می‌کردیم و این کتاب الان آماده چاپ است. 

نظر شما