شناسهٔ خبر: 23061972 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

​«شما با خدا نسبتی دارید؟» راهی بازار کتاب شد

کتاب «شما با خدا نسبتی دارید؟» مجموعه‌ای از داستان‌های تأثیرگذار نویسندگان ناشناس با گردآوری و ترجمه آوا علی‌حسین از سوی انتشارات آرمان رشد منتشر شد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «شما با خدا نسبتی دارید؟» مجموعه‌ای از داستان‌های نویسندگان ناشناس است که با گردآوری و ترجمه آوا علی‌حسین، نویسنده و مترجم 14 ساله از سوی انتشارات آرمان رشد برای کودکان منتشر شده است.
 
به گفته ناشر این کتاب، داستان‌های کوتاه «شما با خدا نسبتی دارید؟» آثار نویسندگانی است که نامی از خود به جای نگذاشته‌اند؛ آنها در سال‌های اخیر آثار خود را منتشر کرده و می‌کنند تا دیگران در هر جای پهنه گیتی، آنها را بخوانند و لذت ببرند. در میان این آثار، داستان‌های واقع‌گرا، تخیلی و افسانه‌ای به چشم می‌خورد اما ویژگی اصلی این داستان‌های کوتاه، تمرکز بر پیام اخلاقی و انسانی آنهاست. این داستان‌ها از نظر شخصیت‌پردازی عمدتاً تیپیک هستند همچنین در آنها به صحنه‌پردازی، فضاسازی و از این قبیل نکات، توجه چندانی نشده است. ماجرای آنها پیچیدگی خاصی ندارد و معمولاً با ضربه پایانی که همراه با پیام اثر است خاتمه می‌یابد. درون مایه همه این آثار دغدغه‌های همیشگی بشر است از این رو این آثار تاریخ مصرف ندارند و نمی‌توان محدوده جغرافیایی برای آنها و مخاطبانشان تصور کرد و همین عامل جهانی شدن آنهاست.
 
آوا علی‌حسین نیز درباره این کتاب می‌گوید: « آرزو دارم همنشین حرف دل تمام مردم دنیا باشم، دوست دارم با آنها حرف بزنم و کارهای فرهنگی قشنگی انجام دهم تا کودکی غمگین نباشد. کودکان اگر بیمار و گرسنه نباشند؛ شاد و خندانند. من تمام درآمد این کتاب را به کودکان مؤسسه محک تقدیم می‌کنم تا محکی باشد برای انسانیت خودم.»
 
کتاب «شما با خدا نسبتی دارید؟» در قالب 93 صفحه مصور با شمارگان هزار نسخه و قیمت 80 هزار ریال منتشر شده است.
 

نظر شما