وی افزود: اصل در دادن تکلیف به دانشآموزان این است که براساس استعداد و سطح آموزشی به هر دانشآموز تکلیف داده شود اما معلمان به دلیل تراکم بالای کلاسها عملاً قادر نیستند این کار را در کلاس انجام دهند.
رحیمی اضافه کرد: با توجه به هدفگذاریهای کتب درسی، آنچه پس از هر درس به عنوان تمرین آمده است برای تثبیت آموختههای دانشآموزان کفایت میکند و تکلیف بیشتر نتیجهاش چیزی جز دلزدگی کودکان از درس و مدرسه نیست.
مدیرکل اسبق دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دادن تکالیف یکسان به دانشآموزان با استانداردهای آموزشی در تناقض است، گفت: معلمان و خانوادهها برای پذیرش بیفایده بودن مشق زیاد و دادن تمارین یکسان به دانشآموزان توجیه شده و آموزش ببینند.
وی ادامه داد: تکلیف بیشتر لزوماً ثمرهاش یادگیری مفیدتر و بهتر نیست؛ علاوه بر اینکه با اهداف کتابهای درسی هم در تناقض است.