شناسهٔ خبر: 22960894 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

زنگ سینما در نیشابور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در این مراسم گفت: طرح زنگ سینما برای دانش آموزان دوره ابتدایی با هدف ایجاد ارتباط هر چه نزدیکتر بین معلمان، دانش

صاحب‌خبر - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در این مراسم گفت: طرح زنگ سینما برای دانش آموزان دوره ابتدایی با هدف ایجاد ارتباط هر چه نزدیکتر بین معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان با سینما و ایجاد تفکر و نگرش جدید نسبت به این رسانه تصویری اجرا شده است.
عباس کرخی افزود: در اجرای این طرح با هماهنگی آموزش و پرورش و سینما در ایام مختلف هفته تعدادی از فیلمهای کارشناسی شده برای دانش آموزان به نمایش درمی آید و در پایان هر فیلم پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان برگزار می گردد تا دانش آموزان با ابعاد مختلف فیلم آشنا شوند.
وی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این طرح فرهنگ تماشا و تحلیل فیلم در دانش آموزان نهادینه شود و با پرورش هنرمندان و سینما گران خلاق بتوانیم ویژگی های شهر نیشابور را به سراسر دنیا منتقل کنیم.
وی گفت: زنگ سینما می تواند تفکر فلسفی دانش آموزان و فرهنگیان را افزایش دهد، افراد را کنار یکدیگر جمع کند و به عنوان یک منبع یادگیری ارزان و در دسترس با صرف انرژی کمتر، یافته های بیشتر نصیب دانش آموزان کند.
کرخی افزود: فیلم با استفاده از تمام حواس دانش آموزان، یادگیری را افزایش می دهد و زنگ سینما از نظر زمانی و مکانی، فضا را می شکند و یادگیری را چند برابر می کند.
در این مراسم فیلم کوتاه 'نغمه انتظار' برای دانش آموزان اکران شد.
خبرنگار: سعید صفارائی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
9869 / 6053

نظر شما