شناسهٔ خبر: 22970659 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شفاف سازی فرآیندهای تجارت در راستای تسهیل فعالیت اقتصادی است

به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی محمدی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از قاچاق کالا در حوزه کالاهای سلامت محور افزود:با اجرای کامل زیرساختهایی نرم

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی محمدی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از قاچاق کالا در حوزه کالاهای سلامت محور افزود:با اجرای کامل زیرساختهایی نرم افزاری حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز می توان به ارتقا سلامت جامعه کمک کرد.
وی یادآورشد: سامانه های جامع امور گمرکی، شناسه دار نمودن انبارها و مراکز نگهداری کالا ها، شرکت های پخش جامع برخط حمل ونقل، رهگیری کالا و غیره از جمله سامانه های تاثیرگذار در مقابله با تجارت غیر رسمی و ارتقا سلامت جامعه است.
حسینی گفت: توجه به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارای اهمیت مهمی در حوزه اقتصاد است که در این راستا باید با تدابیر صحیح نسبت به پیگیری و شفاف سازی تجارت کالا درحوزه اصناف کمک کرد.
وی ادامه داد: بخشی از اقدام های دولت مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در حوزه اصناف است که با آموزش های لازم به اتاق اصناف و سازمان های صنفی سراسر استان فضای کسب و کار و اشتغال سالم را در جامعه رواج داده و امنیت جامعه را درحوزه اقتصاد افزایش می دهد.
رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان بوشهرگفت: اصناف باید نسبت به حقوق مصرف کنندگان در بحث سلامت محور بیشتر حساسیت نشان داده و از عرضه کالاهای بدون اصالت و شناسه مربوطه معتبر به ویژه مواد آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی خودداری کند.
حسینی محمدی گفت: سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهربمنظور جلوگیری ازتخلفات اقتصادی و رعایت حقوق مصرف کنندگان اقدامات لازم نظیرگشت های مشترک بازرسی با حضوردستگاههای مربوطه را بصورت مستمر از واحد های صنفی انجام داده و زمینه لازم برای تامین کالاهای سالم مورد نیاز مصرف کنندگان در جامعه را مهیا می کند.
وی افزود: تمامی دستگاههای اجرایی و همچنین جامعه اصناف پر تلاش و زحمتکش با عزم ملی باید کمک کنند تا برنامه هایی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دنبال می کند با همدلی و همکاری بیشتر پیگیری شود .
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد

نظر شما