شناسهٔ خبر: 22960439 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

31 پرونده قاچاق در پارس آباد مغان تشکیل شد

اکبر صمدی روز سه شنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پارس آباد مغان افزود: با تلاش ماموران انتظامی بیش از سه هزار نخ سیگار و

صاحب‌خبر - اکبر صمدی روز سه شنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پارس آباد مغان افزود: با تلاش ماموران انتظامی بیش از سه هزار نخ سیگار و مقادیر زیادی لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش یک میلیارد ریال در 2 ماه اخیر در این شهرستان کشف و برای 31 نفر در این زمینه پرونده قضایی تشکیل شده است.
وی بر لزوم مبارزه با دانه درشت های قاچاق کالا و اقدام و برنامه ریزی منسجم و تیمی و پرهیز از اقدامات جزیره ای و مبارزه با کالای قاچاق در مبادی ورودی این شهرستان تاکید کرد.
او گفت: پیشگیری از قاچاق مهم تر از مبارزه در سطح خرد است و زحمات عوامل اطلاعاتی ، امنیتی ، انتظامی و بازرسی منطقه در تلاش برای جلوگیری از قاچاق کالا و تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال قابل تحسین است.
به گزارش ایرنا از فرمانداری پارس آباد ، وی همچنین با اشاره به شهرت برند مغان و محصولات کشاورزی و بذرهای تولیدی پارس آباد مغان در کشور بر نظارت به فروش بذر و کود و سموم غیر استاندارد و قاچاق که موجب تحمیل هزینه های بالا و خسارت به محصولات کشاورزان زحمتکش می شود تاکید کرد.
وی افزود: تدابیر و اقدامات لازمه باید در هنگام خرید تضمینی محصولات کشاورزی صورت پذیرد تا زمینه تخلف های احتمالی ناشی از اختلاف قیمت های یارانه ای کاهش یابد.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
استان اردبیل یکی از استان های امن کشور است که 70 درصد قاچاق کالا و 61 درصد سرقت ها در این استان کشف می شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257

نظر شما