شناسهٔ خبر: 23017286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در سایه کوتاهی مسئولان مغان؛

جاده "اردبیل-مغان" از بودجه 97 جا ماند!

در سایه کوتاهی مسئولان و نمایندگان استان اردبیل و به ویژه مسئولان شهرستان های بیله سوار و پارس اباد بار هم جاده اردبیل - مغان معروف به قتلگاه از بودجه دولت جا ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بودجه سال 97 کل کشور توسط رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد تا طرح ها و پروژه های مرتبط به هر یک از استانهای کشور مشخص شود و همچنان که انتظار می رفت دولت در بودجه سال 97 اهمیت ویژه ای به پروژه های راه و راه اهن قائل شده و بودجه عمرانی به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

طرح ها و پروژه های راه و راه اهن در استان اردبیل نیز به طور ویژه مورد توجه دولت قرار گرفته اما متاسفانه یکی از نقاط حادثه خیز استان اردبیل و مهمترین مسیر ارتباطی استان یعنی مسیر اردبیل به مغان بار دیگر از بودجه دولت باز مانده است.

در جدول شماره 19 بودجه دولت در خصوص توسعه راه ارتباطی استان اردبیل جاده اردبیل-سرچم، نمین-آستارا و خلخال- پونل  دارای ردیف شدند اما شهرستان های بیله سوار و پارس اباد و به ویژه جاده اردبیل مغان همچون سال گذشته از ردیف بودجه ملی سال 97 کشور بی نصیب و محروم شده است.

نکته ای که افکار عمومی را به طرح سوال وا می دارد این است که چرا با وجود جاده ای که به قتلگاه مردم مغان تبدیل شده؛ فردی در خانه ملت به این مهم نمی‌پردازد.

 این جاده سالانه جان صدها نفر را می گیرد و خانواده های بسیاری را عزادار می کند، بدون اینکه کک کسی بگزد و ردیف بودجه ای برای این جاده تخصیص داده شود؟!

مسئولانی که دم از توسعه راه ارتباطی استان اردبیل می زنند باید پاسخگوی مردم داغداری باشند که عزیزانشان در این جاده ها پرپر شده است.

غیبت شکور پورحسین نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد در مجلس شورای اسلامی در جریان سفر سال گذشته معاون برنامه ریزی رئیس جمهور به استان اردبیل که منجر به بی نصیب ماندن جاده مغان از بودجه 96 شد امسال نیز تکرار شد تا مردم بیله سوار و پارس آباد همچنان با خطرات و حوادث این جاده، به زندگی خود ادامه دهند.

در این بین اما سایر نمایندگان استان کاملا فعال بوده و خواسته مردم خود را کم و بیش بر آورده می کنند.

بطوریکه نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر وسرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده، جاده اردبیل- سرچم و نمین- آستارا صاحب ردیف ملی جدید در پیوست شماره یک قانون بودجه 97 شد.

محمد فیضی افزود: جاده‌های اردبیل به سرچم و نمین به آستارا علاوه بر برخورداری از اعتبارات جدول شماره 19 صاحب ردیف ملی جدیدی در قانون بودجه 97 شدند.

به گزارش  صبح مغان، با توجه به اینکه منطقه مغان قطب محصولات کشاورزی استان و شمالغرب کشور است و به لحاظ اقتصادی بودن از ارزش بالایی برخوردار می باشد لذا مسئولان باید توجه بیشتری به این مسیر داشته باشند زیرا که راه یکی از عوامل پیشرفت یک منطقه است.

امیدواریم نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با هدف توسعه راه‌های ارتباطی استان پس از بررسی مشکلات در جهت جذب بودجه مناسب برای رفع موانع تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما