شناسهٔ خبر: 22965750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مسئول امور مساجد آذربایجان غربی خبر داد:

تجهیز 30 مسجد به سیستم هوشمند سازی و اطلاع رسانی در آذربایجان غربی

گروه فعالیت های قرآنی: مسئول امور مساجد آذربایجان غربی گفت: 30 مسجد در آذربایجان غربی به سیستم هوشمند سازی و اطلاع رسانی مجهز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 21 آذر ماه، حجت الاسلام محمد خان بابایی در آیین افتتاح سیستم هوشمندسازی و اطلاع رسانی مساجد استان ظهر امروز در مسجد قبای ارومیه اظهار کرد: طرح هوشمند سازی مساجد استان با هماهنگی روحانیون مساجد، مسئولین امور فرهنگی مساجد و طراحی مهندسین بوده و در استان شاهد مجهز شدن 30 مسجد به سیستم هوشمندسازی خواهیم بود.

وی در راستای هوشمندسازی مساجد افزود: در ارومیه 10 مسجد به عنوان مسجد هدف انتخاب و هوشمند سازی می شود.

مسئول امور مساجد آذربایجان غربی در بحث هوشمندسازی مساجد بیان کرد: امروز کلید 3 مسجد ارومیه اعم از مسجد قبا، مسجد موسی ابن رضا و مسجد الرسول به صورت ابتدایی شروع به کار کرده است.

وی تصریح: هدف از هوشمندسازی مساجد آذربایجان غربی: اطلاع رسانی در بخش های فرهنگی، استفاده همزمان از برنامه های مسجد و نشر معارف دین بوده است.

حجت الاسلام خان بابایی در رابطه با دیگر مزایایی هوشمندسازی مساجد استان ادامه داد: اتصال از طریق اینترنت به خارج کشور و سایر شهرها همزمان در مراسم ترحیم اگر بستگان کسی در آنجا حضور نداشته و همچنین جلوگیری از اسراف مادی و معنوی که به صورت بنرها و تاج گلها در مراسمات استفاده و فضای مسجد را اشغال کرده، با این نرم افزار و سیستم می توان تمامی این اهداف را دنبال کرد.

وی با اشاره به دغدغه های مهم نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: یکی از این دغدغه ها در بحث مساجد و نشر معارف دین اسلام بوده که با این سیستم هوشمندسازی و فناوری نوین می توان اهداف، نشر و تبیین معارف دین اسلام را در تمامی مساجد استان بیشتر از گذشته به نمایش گذاشت.

مسئول امور مساجد آذربایجان غربی عنوان کرد: سیستم هوشمندسازی مساجد باعث خیر و برکت و همچنین یکپارچگی در اطلاع رسانی در تمامی حوزه ها و امورات فرهنگی مساجد خواهد شد.

نظر شما