شناسهٔ خبر: 22948749 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رونمايي از کتاب «مساجد؛ عظمت اسلام» در باكو

خبرگزاری شبستان: کتاب مساجد؛ عظمت اسلام با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوري آذربايجان و رايزن فرهنگي كشورمان در باكو رونمايي شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مراسم رونمایی از کتاب مساجد؛ عظمت اسلام (Mosques: Splendors of İslam) با حضور ابوالفضل قارایف؛ وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوري آذربايجان، اصغر فارسی؛ رایزن فرهنگی ايران، جمعي از دیپلمات‌ها و شخصیت‌های علمی و فرهنگی در مرکز حیدر علی‌اف شهر باکو برگزار شد.

 

لیلی اولوخان؛ مؤلف کتاب مساجد؛ عظمت اسلام در سخناني در اين مراسم، گفت: 267 مسجد جهان را از نزدیک مشاهده کردیم و از 25 کشور، 53 مسجد انتخاب شد و از جمهوری آذربایجان نیز، معماری 3 مسجد در این کتاب معرفی شده است.

 

خانم یکاترینا کارلینا؛ دبیر بین‌المللی کتاب همچنين، اظهار كرد: با انتشار اين اثر درصدد آن هستيم تا زیبایی مساجد را به جامعه جهانی معرفي كنيم، اين کتاب به زبان‌های روسی و فرانسوی چاپ شده است و مراسم معرفی آن در آمریکا، انگلیس و روسیه نیز، برگزار خواهد شد.

 

عدالت ولی‌اف؛ معاون وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوري آذربایجان نیز در سخنرانی خود، با اشاره به اهميت انتشار این کتاب، افزود: همه ادیان الهی، صلح، امنیت، تفاهم، برادری و مرحمت را تبلیغ می‌کنند.

 

بنابر اعلام اين خبر، اين اثر شامل تصاوير 53 مسجد از بیست و پنج کشور است که توسط خانم لیلی اولوخان تهیه و به شکل نفیسی چاپ شده است.

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما