شناسهٔ خبر: 22943837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

لزوم توجه به حضور امام جماعت در مساجد/ فعالیت ۶۳ مبلغ دینی در روستاهای ایلام

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: حضور مبلغ دینی و مذهبی یا امامان جماعت در سطح مساجد موجب رونق بیش‌ازپیش فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، صبح امروز (20 آذر) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در سطح این سازمان در راستای گرامیداشت مقام شامخ شهدای روحانی و عالمان دینی برگزارشده است.

 

وی، تصریح کرد: این آمادگی در سازمان تبلیغات اسلامی در راستای برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله مروارید وجود دارد که در بحث آثار و فعالیت‌های بزرگان استان با همکاری سایر نهادهای فرهنگی استان ازجمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، بابیان اینکه تشکل‌های مختلفی در سطح مساجد فعالیت می‌کنند، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوب عمل کرده‌اند و فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، هیئت‌های مذهبی و هیئت‌امنای مساجد، مبلغین دینی، پایگاه‌های مقاومت و دیگر نهادهای فعال در مساجد در طول سال فعالیت دارند و حضور این عزیزان باعث رونق دادان فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف در سطح مساجد شده است.

 

حجت‌الاسلام فتاحی، با تأکید بر اینکه نیاز است که مساعدت همه مسئولان در بحث فعالیت‌های فرهنگی در سطح مساجد مساعدت وجود داشته باشد، گفت: در کل کشور 73 هزار مسجد وجود دارد یعنی به‌طور نسبی به ازای هر 1200 نفر یک مسجد در کشور وجود دارد، در استان ایلام که 600 مسجد و 70 حسینیه و تکیه وجود دارد که نسبت به نرم کشوری برابری می‌کند که به ازای هر 1000 نفر یک مسجد در استان وجود دارد.

 

وی، یادآور شد: در استان ایلام مناطقی وجود دارد که شاید تا کیلومترها مسجد وجود نداشته باشد و نیاز است و باید در این زمینه و ساخت مساجد در محلات مختلف به‌ویژه مرکز استان، گام‌های مثبتی برداشته و بررسی لازم در این خصوص صورت گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، ابراز کرد: فعالیت‌های فرهنگی در استان در سطح مساجد برگزار می‌شود، در خصوص ائمه جماعت در سطح مساجد استان، سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه پای‌کار هستند، نکته اینجاست که تا مبلغ دینی در سطح مسجد وجود نداشته باشد دیگر فعالیت‌ها راه به‌جایی نخواهد برد.

 

فتاحی، با اشاره به اینکه مبلغ دینی درواقع چراغ مسجد است، گفت: بدون مبلغ دینی چراغ مسجد درواقع خاموش است، در استان ایلام 15 درصد در مساجد روستایی دارای مبلغ دینی و امام جماعت هستند و این میزان در شهرهای استان حدود 30 درصد است، سایر مساجد خالی از وجود امام جماعت است که باید در این زمینه کار شود.

 

وی، اظهار کرد: در حال حاضر 63 نفر مبلغ دینی در قالب 20 نفر مبلغ طرح هجرت و 43 نفر روحانی مستقر در سطح روستاهای استان فعالیت دارند که باوجوداین عزیزان نیز فعالیت‌های بسیار خوبی هم انجام می‌شود و باید به سمتی حرکت کرد که مساجد بیشتری در استان تحت پوشش تبلیغی قرار گیرد.

 

نظر شما