شناسهٔ خبر: 22964993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اجرای طرح زمستانی راهداری در محورهای مواصلاتی استان همدان

خبرگزاری شبستان: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، از اجرای طرح زمستانی راهداری از ۱۵ آذر تا ۱۵ فروردین در محورهای مواصلاتی استان همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حمید پرورشی خرم، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان امروز (21 آذر) در نشست ستاد راهداری زمستانی و هم‌اندیشی گفت: طرح زمستانی راهداری از 15 آذر کلید خورده و تا 15 فروردین سال آتی در محورهای مواصلاتی استان ادامه می یابد.

 

وی با بیان اینکه 34 پایگاه راهداری در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند، افزود: راهداران با استقرار 24 ساعته در راهدارخانه‌ها حضور دارند و در صورت نیاز، عملیات برف‌روبی، شن و نمک‌پاشی را انجام می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه همچنین اکیپ‌های راهداری به شکل مستمر در جاده‌ها حضور دارند، تصریح کرد: راهداران در صورت نیاز به کاربران جاده‌ای خدمات‌رسانی امدادی و اسکان موقت انجام می دهند.

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: 290 دستگاه ماشین‌آلات راهداری سنگین، نیمه‌سنگین و سبک و حضور بیش از 538 نفر از نیروهای راهدار عملیات زمستانی استان به شکل آماده‌باش کامل است.

 

پرورشی خرم خاطرنشان کرد: تا قبل از فرا رسیدن فصل زمستان  انجام عملیات راهداری شامل آشکارسازی نقاط پرتصادف، روکش آسفالت گرم، پاک‌سازی دهانه پل‌ها لکه‌گیری آسفالت سرد، عمیر و نصب تابلوهای اخطاری و انتظامی، آسفالت حفاظتی تعمیرات پل‌ها و تونل‌ها انجام شده است.

 

وی گفت: نصب علائم راهنمایی و تجهیز راهدارخانه‌ها، لکه‌گیری راه‌ها، اصلاح روکش آسفالت، تابلوگذاری، و ماشین آلات از جمله اقداماتی است که در طول سال انجام می شود.

 

وی افزود: شماره تلفن گویای 141 به شکل 24 ساعته پاسخگوی مردم برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان همدان است.

 

نظر شما