شناسهٔ خبر: 22964295 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

محمدیان در مراسم زنگ پژوهش:

فرهنگ پژوهش باید در آموزش و پرورش شکل بگیرد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: در آموزش و پرورش پژوهش یکی از مهمترین مسائل ماست و ما موظفیم با مدیریت پژوهشی فعالیت داشته باشیم از طرف دیگر فرهنگ پژوهش باید در آموزش و پرورش شکل بگیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مراسم زنگ پژوهش و تجلیل از برگزیدگان دانش آموزی جشنواره پژوهشی گفت: در آموزش و پرورش پژوهش یکی از مهمترین مسائل ماست و ما موظفیم با مدیریت پژوهشی فعالیت داشته باشیم از طرف دیگر فرهنگ پژوهش باید در آموزش و پرورش شکل بگیرد. کار پژوهشی دانش آموزان متفاوت از فعالیتی است که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود. 

وی افزود: در آموزش ابتدایی شاهد فعالیت پژوهشی دانش آموزان تحت عنوان جشنواره جابربن حیان هستیم و جشنواره جوان خوارزمی نیز در بخش دانش آموزی برای سنین بالاتر برگزار می‌شود. 

محمدیان در پایان خاطر نشان کرد: یافته‌ها و دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان اگر چه تبدیل به تجاری سازی نمی‌شود، اما مهمترین مسئله برای ما ایجاد روحیه پژوهش و جست و جو گری در دانش آموزان است و امروز شاهدیم که این روحیه با توجه به فعالیت‌های رو به گسترش دانش آموزان روزبه روز زیاد می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما