شناسهٔ خبر: 22962203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسجد مامن حمایت از محرومان و مستضعفان است / مشارکت کانون های مساجد برای مناطق زلزله زده

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: نقش امدادرسانی و کمک در مساجد از دیرباز یک کارکرد فرهنگی بوده و این مرکز معنوی مسجد مامن حمایت از محرومان و مستضعفان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل امروز (21 آذرماه) در جلسه شورای اداری گفت: مسجد از صدر اسلام به عنوان مرکزی برای حرکت های جهادی و انسان دوستانه بوده و امروز به مدد انقلاب اسلامی همچنان مساجد در کانون توجه عموم مردم جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه در ساماندهی بسیج مردمی برای کمک رسانی به زلزله زدگان فعالان کانون های مساجد حرکت های بسیار مناسبی انجام داده اند، تصریح کرد: نقش امدادرسانی و کمک در مساجد از دیرباز یک کارکرد فرهنگی بوده و این مرکز معنوی مسجد مامن حمایت از محرومان و مستضعفان است.

 

سقا با تاکید بر اینکه بخشی از حقوق کارکنان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به زلزله زدگان اختصاص یافت،‌ عنوان کرد: برپایی ایستگاه های جمع آوری کمک های مردمی با مشارکت دستگاه های اجرایی و کمک رسانی به زلزله زدگان به صورت خودجوش توسط کانون ها از مهمترین اقدام ها بود.

 

این مقام مسئول با اعلام این مطلب که هدیه ثواب طرح تلاوت نور هفته به درگذشتگان حادثه زلزله کرمانشاه قرائت شد، خاطر نشان کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در ستاد کمک رسانی در هلال احمر ویژه کمک به زلزله زدگان مشارکت فعالی داشتند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با بیان این مطلب که به همت فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد بصورت خودجوش کمک های بسزایی در مناطق زلزله زده انجام شد، ادامه داد: مسجد مولود انسان های با قلب پاک و رئوف است که در مواقع اضطراری به داد و فریاد مظلوم می رسد.

نظر شما