شناسهٔ خبر: 22957750 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش اندونزی برای مهار شیوع دیفتری در آستانه بازی های آسیایی 2018

تهران - ایرنا - مقام های بهداشتی اندونزی برنامه ایمن سازی برای مهار شیوع بیماری دیفتری که نگرانی هایی را در مورد آمادگی این کشور برای میزبانی بازی های آسیایی 2018 جاکارتا پدید آورد، آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رویترز، براساس اعلام مسئولان بهداشتی اندونزی موارد ابتلا به دیفتری از سال گذشته تاکنون 42 درصد افزایش یافته است. دستکم 32 مورد مرگ و بیش از 590 مورد ابتلا در این کشور گزارش شده است. بیشتر موارد ابتلا در شهر پرجمعیت جاکارتا و ایالت های همجوار گزارش شده است.
آنیس باس ودان فرماندار جاکارتا روز دوشنبه در آغاز برنامه ایمن سازی گفت: اگر رویداد غیرعادی مثل این اتفاق بیفتد، به معنای آن است که بازی های آسیایی موفق نخواهد بود.
دیفتری نوعی عفونت باکتریایی است که در اثر تماس جسمی نزدیک یا از طریق هوا منتقل می شود و می تواند مرگبار باشد. علائم این بیماری شامل تب، گلودرد است و امکان مسدود شدن راه تنفسی وجود دارد.
قرار است برنامه ایمن سازی در سایر ایالت های اندونزی هم اجرا شود.
کارشناسان می گویند این خطر وجود دارد که در رویدادی مثل بازی های آسیایی بیماری از کنترل خارج شود و به همین علت برنامه ایمن سازی ضروری است.
انتظارمی رود صدها ورزشکار از ده ها کشور آسیایی در بازی های آسیایی 2018 شرکت کنند.
وینود بورا کفیل نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در جاکارتا گفت: رویدادهایی مثل بازی های آسیایی شیوع بیماری را آسان می کند و به همین علت برنامه ایمن سازی مهم است.
علائم نگران کننده شیوع بیماری، عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی و مخالفت برخی از دریافت واکسن است.
اندونزی در کنار هند و کشورهای جنوب صحرای آفریقا بالاترین میزان ابتلا به دیفتری را دارند. برنامه واکسیناسیون به کاهش میزان ابتلا به این بیماری در 30 سال گذشته کمک کرده است.
سازمان جهانی بهداشت سال گذشته حدود هفت هزار مورد ابتلا به دیفتری را ثبت کرد که در مقایسه با رقم 100 هزار مورد در سال 1980 کاهش نشان می دهد.
بازی های آسیایی جاکارتا 2018 از ۲۷ مرداد تا ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ در شهر جاکارتا کشور اندونزی برگزار می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1584
مترجم:مولوی انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما