شناسهٔ خبر: 22947190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام مسئول در UNODC:کشت موادمخدر در افغانستان ٧٨ درصد رشد دارد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «ماری آن منیر» روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نشست گروه کارشناسی همکاری های مرزی در چارچوب ابتکار میثاق افزود: این موضوع زنگ خطری برای جهان است و همه باید در این زمینه هوشیار باشیم و با این مشکل جهانی مقابله شود.
وی اظهار کرد: این موضوع تهدیدات امنیتی و سلامتی برای جامعه ایجاد می کند و اکنون باندهای موادمخدری در جهان هستند که در فراتر مرزها عمل و جرم های سازمان یافته ایجاد می کنند.
ماری آن منیر افزود: همچنین موادمخدر انحراف پیش سازها و پولشویی را به دنبال دارد و به همه این مشکلات موادمخدر دامن می زند.
وی با بیان اینکه سازمان ملل متحد تاکید بر اهمیت همکاری منطقه ای و بین المللی دارد، گفت: اکنون پیوند بین قاچاق موادمخدر و تروریسم وجود دارد که اینها هم مشکل ساز است.
این مقام مسئول ادامه داد: سازمان ملل متحد بر همکاری های بین مرزی و مقابله با موادمخدر و اقدامات پیشگیرانه برای کمک به ایجاد ثبات و کاهش موادمخدر تاکید دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری این نشست در چارچوب میثاق پاریس برای مشارکت کشورها در سال های اخیر است، اظهار کرد: پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این زمینه انجام شده است اما باید به شرکای مختلف در این زمینه کمک شود تا ارتباط بیشتری داشته باشند و بتوانیم به اهداف این میثاق برسیم.
ماری آن منیر با اشاره به اینکه در جلسه آینده میثاق پاریس در سال 2018 موضوعات مربوط به میثاق هم مطرح خواهد شد، اضافه کرد: امیدواریم در این نشست بحث و تبادل نظر درباره مبارزه با موادمخدر و راهکارهای جلوگیری از ترانزیت موادمخدر به اروپا با همکاری تمامی متولیان صورت گیرد.
وی از ایران به ویژه وزارت امور خارجه، وزارت کشور و ستاد مبارزه با موادمخدر برای میزبانی این نشست تقدیر کرد و گفت: ابتکار میثاق اروپا در سال 2003 در پاریس بوده است و در چارچوب آن اقداماتی همچون پیشگیری از پیش سازهای موادمخدر و روانگردان، کاهش میزان تولید موادمخدر، مقابله با موادمخدر با منشا افغانستان و افزایش مشارکت بین کشورها باید صورت گیرد.
این مقام مسئول ادامه داد: البته فعالیت های خوبی در طول مسیرهای قاچاق موادمخدر وجود دارد و هدف ما مقابله با این تهدیدات مواد افیونی است.
نشست گروه کارشناسی همکاری های مرزی در چارچوب ابتکار میثاق با حضور هیات های نمایندگی بیش از ٣٠ کشور و سازمان منطقه ای و بین المللی امروز دوشنبه در محل هتل همای تهران آغاز به کار کرد.
در این نشست دو روزه سردار علی مویدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر و خانم ماری آن منیر مسئول هماهنگ کننده میثاق پاریس از دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد سخنرانی کردند.
در این نشست درباره اطلاعات به روز پیرامون آخرین روندها و الگوها در تولید، قاچاق و تقاضای مواد افیونی، استفاده از روش های ویژه بازرسی از جمله روش های حمل و تحویل تحت نظارت و نقش مراکز همکاری نیروی انتظامی منطقه ای و بین المللی در حمایت و تسهیل همکاری های بین مرزی بحث و تبادل نظر می شود.
براساس میثاق پاریس و با سرمایه گذاری کشورهای اروپایی و همکاری های دیگر کشورها در مسیر قاچاق موادمخدر تلاش می شود که موادمخدر به سمت اروپا ترانزیت نشود.
اجتمام ** ٧٢٦٨ ** 1776
خبرنگار: مهناز بیرانوند ** انتشار: لیلا خطیب زاده

انتهای پیام /*

نظر شما