شناسهٔ خبر: 22941102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

« نماز » بستر تمام کمالات انسانی است

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اقامه نماز کشور در اجلاس استانی نماز در استان البرز « نماز » را بستر تمام کمالات انسانی خواند و گفت: برای نماز وقت بگذارید، نماز مانع آسیب های اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز، حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور با حضور در دومین اجلاس استانی نماز که صبح امروز (20 آذر) با عنوان نماز و فضای مجازی در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد، گفت: این درس را به طلبه ها همین جا عرض می کنم که قانع به مدرک نباشید و همواره در هر لحظه به دنبال علم باشید.

 

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر این مهم که تمام کمالات انسان در نماز است، مطرح کرد: قرآن محجور است و ۲ بار در قرآن کریم بر این مطلب تاکید شده است که نماز و قرآن را جدی بگیرید.

 

وی با طرح این مهم که مشکل امروز عالم معنویت است، توضیح داد: در دانشگاه باید هر ساله دانشجو رشد معنوی پیدا کند و تربیت و رشد معنوی دانشجویان بستری برای حل مشکلات جامعه است.

 

این کارشناس دینی با تاکید بر این نکته که جلسه های غیر رسمی ارزش آن بیش از جلسه های رسمی است و طلاب ما باید سراغ مردم برای بارور کردن معنویت در آنان برود بر لزوم توجه به تبلیغات چهره به چهره تاکید کرد.

 

گفتگو چند به چند اثری دارد که گفتگو چند میلیونی ندارد، حجت الاسلام قرائتی با بیان این مطلب افزود: برای نماز و دین تبلیغات چهره به چهره و رو در رو کنیم .

 

وی افزود: دانشجوهایی باید تربیت شوند که هم چون شهید رجایی ها باشند و دانشگاه باید برای تربیت این نوع دانشجوها برنامه داشته باشند.

 

 

به گفته حجت الاسلام قرائتی مردم اگر مزه قرآن را بچشند نیازی به کتاب های دیگر ندارند با این وصف در کنار محجوریت قرآن ، نهج البلاغه نیز هم چون قرآن غریب است.

 

این کارشناس حوزه و دانشگاه بر این نکته تاکید کرد که باید تصمیم بگیریم، باید هنرمندانه تربیت معنوی دانش آموزان و دانشجویان مدیریت شود و گفت: دستتان را به دست قرآن بگیرید آن وقت است که می بینید چه دریایی است .

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به مسئله ازدواج در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: زن و مرد لباس یکدیگر هستند و امروز ۱۴ هزار پیرمرد و پیرزن در تهران داریم که تنها هستند و به خاطر تنهایی و بی همسری دچار افسردگی شده اند.

 

وی با طرح این مسئله که « فرهنگ ما کج رفته است و نیاز به بازنگری ارزش ها برای جامعه ضروری است» تصریح کرد: اینکه امروز گرفتن مدرک اولویت بر ازدواج جوانان پیدا کرده است خطا است.

 

وی توضیح داد: نماز جزء فرهنگ ما است و باید به آن توجه ویژه داشت، توصیه می کنم شماره تلفن یک اسلام شناس داشته باشید. هفته ای یک کتاب بخوانید.

 

 

نظر شما