شناسهٔ خبر: 22999286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری همایش نماز در استان البرز

خبرگزاری صداوسیما

همایش استانی نماز با شعار نماز و فضای مجازی در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد

صاحب‌خبر -

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،رییس ستاد اقامه نماز کشور خواستار دوری از کارهای بیهوده در در جامعه اسلامی گفت: سرمایه های انسانی و اجتماعی با کارهای بیهوده از بین میرود و نباید گذاشت این پتانسیل عظیم از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در توصیه ای به مسئولان و متولیان آموزش کشور تغییر در نظام آموزش را خواستار شد و افزود: به جای محفوظات به مهارت ها مدرک داده شود و فارق التحصیل حذف شود چون انسان هیچ کجا از تعلیم و تعلم فارق نمی شود.

وی منشا تغییر را از خود دانست و گفت: معلمان منتظر همایش و سمینار نباشند و تغییر را در از همین لحظه در رفتار و شیوه تربیتی دانش آموزان اجرا کنند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با ذکر 20 نکته در تفسیر "و بالوالدین احسانا" بر احترام به والدین و شیوه اسلامی معاشرت اجتماعی تاکید کرد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: برپایی مراسم و اجلاس کافی نیست و همانند چاهی می شود که خشک است و با یک سطل آب پر نمی شود و باید چاه را به گونه ای حفر کرد که خودش بجوشد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: دست در دست قرآن و مفاهیم الهی گذاشتن باعث رستگاری می شود و باید این ارزش های الهی در جامعه اسلامی به ویژه بین نسل جوان ترویج داده شود.

وی با توصیه به ترویج فرهنگ ازدواج زودهنگام بین جوانان گفت: این اشکال فرهنگی است که شرایط ازدواج آسان میسر نشود و نتیجه این اشکال، ایجاد آسیب های اجتماعی است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با توصیه به برپایی با شکوه نماز و آثار آن گفت: تمام کمالات در نماز وجود دارد و این برکات پس از ترویج این فرهنگ والا، در جامعه اسلامی بیش از پیش متبلور می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: فضای مجازی می تواند اثر مستقیمی در روحیه جوانان و سبک زنده ایجاد کند و باید از فرصت آن بهره گرفت و از تهدید آن دوری کرد.

استاندار البرز هم در این همایش با اشاره به اثرات و برکات نماز در جامعه اسلامی گفت: نسل جدید باید نسبت به نماز و آثار آن آگاه شوند.

نجفی با خواستار شدن ایجاد زیرساخت های لازم در دستگاه ها، سازمان ها و دانشگاه ها برای برپایی نماز گفت: باید برای برپایی نماز اقدامات عملی صورت گیرد چون اثر بخشی این اقدام بیش از توصیه زبانی است.

تقدیر از خادمان نماز در استان بخش دیگری از اجلاس استانی نماز در کرج بود.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1678405" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1939627/1678405?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما