شناسهٔ خبر: 22922157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

استعداد دانش آموزان در کلاس های فوق برنامه شکوفا می شود

تقویت کار جمعی، احترام به دیگران، پذیرش نظر مخالف، تقویت روحیه مسئولیت پذیری و خودباوری برای دانش آموزان ، برنامه‌ریزی درسی ، اردوهای گروهی ، مسابقات ورزشی از جمله مواردی است که در اواقات فراغت مد نظر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا سید رضا حسینی خالدی معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نطنز در گفتگو با خبرگزاری پانا گفت مهمترین رسالت آموزش و پرورش اجتماعی نمودن دانش آموزان است.

 وی گفت : احترام معاونین و مربیان پرورشی از یک سو و معلمان به دانش آموزان از سوی دیگر درشکل گیری نقش رفتاری و اجتماعی دانش اموزان نقش اساسی را ایفا می کنند.

حسینی افزود : وظیفه مربیان پرورشی بها دادن به همه دانش اموزان در زمینه های مختلف و شرکت آنها در مسابقات فرهنگی ، هنری ، ورزشی است.

وی گفت : هیچ گاه معاونین و مربیان نباید در انتخاب دانش اموزان گزینشی عمل کنند که این خود بزرگترین ضربه روحی  را به دانش آموز وارد می کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نطنز افزود : خلاق ترین بخش شخصیت افراد از اوقات غیر رسمی و آزاد دانش آموزان شکل می گیرد.

 تشکیل کلاس‌های تابستانی ،  تقویت کار جمعی، احترام به دیگران، پذیرش نظر مخالف، تقویت روحیه مسئولیت پذیری و خودباوری برای دانش آموزان برنامه‌ریزی  درسی ، اردوهای گروهی ، مسابقات ورزشی از جمله موارد ی است که در اواقات فراغت مد نظر است.

وی در ادامه گفت: برگزاری جشنواره های تئاتر و سرود در مدارس در بروز و شکوفا شدن استعداد های دانش آموزان نقش مهمی را ایفا می کند.

وی برگزاری مسابقات هنری را از دوره ابتدایی تا متوسطه  مهم قلمداد نمود و خاطر نشان کرد : فعالیت های هنری علاوه بر این که اساس توسعه ی فردی و رشد متعادل شخصیت هستند ، دانش آموزان را در برقراری ارتباط و کنترل عواطف خود توانا می سازند .

حسینی در ادامه به نقش مدرسه ، معلم ، انجمن اولیا و مربیان در ایجاد فضای شاد برای دانش اموزان اشاره نمود و گفت : اگر مدرسه سالم ، شاد و مطلوب برای آموزش و پرورش می خواهیم باید ارتباط خوب و صمیمی بین عوامل اجرایی وجود داشته باشد .

نظر شما