شناسهٔ خبر: 22927203 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اصلاح شبکه آبرسانی روستایی نطنز 16.5 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

کاشان- ایرنا- رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی نطنز گفت: اصلاح و یا تعویض شبکه های آبرسانی فرسوده روستایی در این شهرستان نیازمند 16.5 میلیارد ریال اعتبار می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 'سید حسن واقفی' یکشنبه در جمع خبرنگاران نطنز گفت: بیش از 30 روستا تحت پوشش قرار دارد که 6 روستا هم تبدیل به شهر شده اما همچنان از خدمات آبفای روستایی بهره مند هستند و در صورت تامین اعتبارات دست کم چهار سال زمان برای انجام عملیات اصلاحی در شبکه نیاز است.
وی افزود: پیگیری ها و اقدام های صورت گرفته در چند سال گذشته در زمینه آبرسانی سیار به 13 روستای این شهرستان به نتیجه رسیده و هم اکنون تنها به هفت روستا با تانکر آبرسانی می شود.
رئیس شرکت آبفای روستایی نطنز با اشاره به کاهش 53 درصدی آبرسانی سیار به روستاهای نطنز بیان کرد: بیش از پنج کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی در این شهرستان هم اکنون فرسوده است که موجب هدر رفتن نزدیک به 20 درصد از آب استحصالی می شود.
او اضافه کرد: اعمال تبصره 3 در آب بهای شهروندان نیز با هدف جبران بخشی از هزینه ها و تشویق مردم به صرفه جویی در مصرف و در راستای اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد پیشنهاد مشارکت مالی مردم در بازسازی شبکه های آب شهری است.
شهرستان نطنز 30 روستا را از طریق 172.5 کیلومتر خط لوله تحت پوشش آبفای روستایی قرار داده که نزدیک به 9 هزار مشترک را شامل می شود.
22 حلقه چاه، 12 رشته قنات و هفت چشمه منبع های تامین کننده آب روستایی در شهرستان نطنز است.
شهرستان نطنز با بیش از 47 هزار نفر جمعیت در 125 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7430/8123

انتهای پیام /*

نظر شما