شناسهٔ خبر: 22919795 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سازمان ملل: یک سوء محاسبه می‌تواند به بروز درگیری با کره شمالی منتهی شود

معاون دبیرکل سازمان ملل که اخیرا به پیونگ‌یانگ سفر کرده است، هشدار داد یک سوء محاسبه می‌تواند به بروز درگیری با کره شمالی منجر شود.

صاحب‌خبر -

سازمان ملل: یک سوء محاسبه می‌تواند به بروز درگیری با کره شمالی منتهی شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری فرانسه، جفری فلتمن، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی، روز شنبه هشدار داد یک سوء محاسبه می‌تواند به بروز درگیری با کره شمالی منتهی شود.

او که به تازگی از سفر به کره شمالی بازگشته است از این کشور خواست راه‌های ارتباط و مذاکره را باز نگاه دارد.

سفر جفری فلتمن به کره شمالی، اولین سفر یک دیپلمات بلندپایه سازمان ملل متحد به این کشور از سال ۲۰۱۰ تا کنون محسوب می‌شود. فلتمن درست در کمتر از یک هفته بعد از این که کره شمالی اعلام کرد یک موشک بالستیک جدید را آزمایش کرده است که می‌تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، به پیونگ‌یانگ سفر کرد.

او در سفر به کره شمالی با شماری از مقامات بلندپایه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

این دیپلمات بلند پایه سازمان ملل متحد با اشاره به این که ضرورت دارد کانال‌های دیپلماتیک همچنان باز بمانند تا امکان و خطر بروز درگیری کاهش یابد گفت جامعه بین‌الملل به یافتن راه حلی صلح‌آمیز برای بحران شبه جزیره کره متعهد است.

فلتمن همچنین بر ضرورت اجرای همه قطعنامه‌های ذیربط شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد.

سفر معاون دبیرکل سازمان ملل متحد به کره شمالی همچنین بعد از آن صورت گرفت که آمریکا و کره جنوبی بزرگترین تمرین نظامی هوایی تاریخ روابط خود را انجام دادند.

انتهای پیام/

سخنان معاون دبیر کل سازمان ملل متحد درباره کره شمالی

نظر شما