شناسهٔ خبر: 22890472 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در کمیسیون تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی؛

فضل‌الله: می‌توان از ظرفیت سادات در تحقق وحدت بهره برد

خبرگزاری شبستان: عضو شورای عالی مجمع لبنان گفت: امروز سادات باید از تمام ظرفیت خود برای ایجاد وحدت بهره ببرند، در واقع آنها باید از این ظرفیت بهره لازم را ببرند، وحدت یک موضوع مهم است که سادات باید به آن اهتمام بیشتری ورزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین شیخ سید علی فضل‌الله عضو شورای عالی مجمع لبنان امروز پنج‌شنبه(16آذرماه) در کمیسیون تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی که در هتل آزادی برگزار شد با اشاره به اهمیت مسئولیت سادات اظهار داشت: ما باید رسالت نبی‌اکرم(ص) را در تمامی مراحل زندگی خود پیاده کنیم و در زمینه وحدت بکوشیم زیرا دشمن از هرگونه تلاش برای ایجاد تفرقه فروگذار نخواهد بود.

وی ادامه داد: وحدت یک موضوع مهم است که سادات باید به آن اهتمام بیشتری بورزند، سادات باید همیشه بر وحدت میان امت اسلامی تأکید کنند چون خودشان منتسب به حضرت محمد(ص) هستند، سادات باید در جامعه مسئولیت‌های خود را بیش از پیش انجام دهند.

عضو شورای عالی مجمع لبنان یادآور شد: امروز سادات باید از تمام ظرفیت خود برای ایجاد وحدت بهره ببرند، در واقع آنها باید از این ظرفین بهره لازم را ببرند، اکنون در کشورهای اسلامی همانند عراق، لبنان، ایران و... سادات فراوانی داریم که باید از این ظرفیت استفاده کاملی صورت گیرد.

شیخ فضل الله تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که یکی از مشکلات امروز جامعه ما این است که برخی با اسم سادات سعی دارند از این جایگاه سوء استفاده کنند، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم در این زمینه یک مؤسسه مطالعاتی تخصصی داشته باشیم تا بتوانیم در این زمینه اقدامات لازم را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: سادات ما امروز همانند رسول اکرم(ص) باید مسئولیت خود را در قبال جهان اسلام به دوش بگیرند، به همین دلیل سادات به ویژه اشراف سادات باید با یکدیگر ارتباط و تعامل خوبی داشته باشند.

نظر شما