شناسهٔ خبر: 2285620 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون اول قوه قضائیه:

شایسته نیست دیگران برای گیلان رفع مشکل کنند

اگر صدور پروانه‌ها دارای متولی باشد، زمین‌خواری اتفاق نمی‌افتد.

صاحب‌خبر -

معاون اول قوه قضائیه گفت: تمام قابلیت‌ها در گیلان وجود دارد و شایسته نیست دیگران برای این استان رفع مشکل کنند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای پیش از ظهر امروز در همایش حفاظت منابع طبیعی، حفظ محیط زیست و اراضی کشاورزی با محوریت سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار گیلان، اظهار کرد: گیلان از مواهب خدادادی بسیار و انسان‌های فرهیخته و توانمند برخوردار است.

محسنی‌ اژه‌ای گیلان را دارای عقبه جهادی و فرهنگ غنی خواند و بیان کرد: مرحوم آیت‌الله محمدی گیلانی سهم به‌سزایی در ایجاد امنیت در دهه نخست انقلاب اسلامی داشت.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه سزاوار نیست کنار همدیگر بنشینیم و از کمبود‌ها گله کنیم، تصریح کرد: گیلان از قابلیت‌های بسیاری برخوردار بوده و دارای افراد متفکر است.

وی ادامه داد: تمام قابلیت‌ها در گیلان وجود دارد و شایسته نیست دیگران برای این استان رفع مشکل کنند. ضمن اینکه دولت، مجلس و قوه قضائیه وظیفه دارند در توسعه همه‌جانبه استان تلاش کنند.

معاون اول قوه قضائیه به موضوع زمین‌خواری در سال‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: واژه مذکور در قانون تعریف نشده، اما منظور از زمین‌خواری این است که زمینی را تصرف کنند و پس از تغییر کاربری آن را به فروش رسانده و در فرآیندی غیر قانونی مبلغ بسیاری کسب شود.

وی زمین‌خواری را به روش‌های مختلف دارای مجوز و بدون مجوز دانست و خاطرنشان کرد: اگر طرح‌های جامع شهری و روستایی مشخص شود و صدور پروانه‌ها دارای متولی باشد زمین‌خواری اتفاق نمی‌افتد.

نظر شما