شناسهٔ خبر: 2296691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

معاون اول قوه قضائيه تأکيد کرد:

ارائه راهکار هاي مشخص براي توسعه پايدار گيلان

معاون اول قوه قضائيه بر ارائه راهکار هاي مشخص براي توسعه پايدار گيلان تأکيد کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج از رشت، روز گذشته حجت‌الاسلام غلامحسين محسني‌ اژه‌اي در همايش حفاظت منابع طبيعي، حفظ محيط زيست و اراضي کشاورزي با محوريت سرمايه‌گذاري و توسعه پايدار گيلان، اظهار کرد: گيلان از مواهب خدادادي بسيار و انسان‌هاي فرهيخته و توانمند برخوردار است.
محسني‌ اژه‌اي خواستار ارائه راهکار مشخص براي توسعه پايدار و همه‌ جانبه گيلان شد و گفت: گيلان با وجود داشتن قابليت‌هاي بسيار بايد در تمام شاخص‌ها داراي رتبه عالي باشد.
معاون اول قوه قضائيه به موضوع زمين‌خواري در سال‌هاي اخير اشاره کرد و يادآور شد: واژه مذکور در قانون تعريف نشده، اما؛ منظور از زمين‌خواري اين است که زميني را تصرف کنند و پس از تغيير کاربري آن را به فروش رسانده و در فرايندي غير قانوني مبلغ بسياري کسب شود.
وي زمين‌خواري را به روش‌هاي مختلف داراي مجوز و بدون مجوز دانست و خاطرنشان کرد: اگر طرح‌هاي جامع شهري و روستايي مشخص شود و صدور پروانه‌ها داراي متولي باشد زمين‌خواري اتفاق نمي‌افتد.
محسني‌ اژه‌اي با اشاره به ساخت هتل 10 طبقه جاجرود در حومه شهر تهران، اظهار کرد: اگر هنگام ساخت، هتل مذکور توسط مسوولان ديده مي‌شد و از ساخت هتل جلوگيري مي‌کردند اکنون مجبور نبوديم آن را تخريب کنيم.
معاون اول قوه قضائيه بر انجام اقدام به‌موقع توسط دستگاه‌ها تأکيد کرد و افزود: زمين، مرتع، جنگل و ساحل متعلق به تمام مردم و نسل امروز و آينده است.
وي ادامه داد: بايد بدانيم انفال عمومي متعلق به يک دولت و وزارتخانه نيست و اموال ملي محسوب مي‌شود، بنابراين نيازمند برنامه‌ريزي بين دستگاهي است.

نظر شما