شناسهٔ خبر: 22854310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس بسیج دانشجویی کشور در گفت‌وگو با تسنیم:

آنچه دانشجویان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه انجام دادند به معنای واقعی "جهادی" بود

R41468/P1361/S6,57/CT1

رئیس بسیج دانشجویی کشور گفت: کار جهادی به معنای واقعی کلمه توسط دانشجویان جهادگر در مناطق زلزله زده انجام شد و تاکنون نیز ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

داود گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز درباره کمک به زلزله زدگان کرمانشاه اظهار داشت: از همان دقایق و ساعت‌های اول دانشجویان جهادی و بسیج دانشجویی فراخوان‌ها و اطلاع رسانی‌ها را آغاز کردند و گروه‌های جهادی ایلام و خود استان کرمانشاه نیز جزو اولین گروه‌های بودند که خود را به مناطق زلزله زده غرب کشور رساندند.   

وی افزود: قرارگاهی را در کرمانشاه برای امداد رسانی مستقر کردیم؛ گام اول بحث آواربرداری؛ امداد رسانی و اسکان اضطراری بود که تا اکنون تقریبا تمام این اقدامات انجام شده است.  

رئیس بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: بیش از 1000 نفر دانشجوی جهادی در این مدت مشغول بودند و بیشتر از استان‌های مجاور بوده همچنین تعداد نیروهای مورد نیاز در منطقه را ما مدیریت کردیم و اعلام آمادگی‌ها خیلی بیشتر بود اما تقسیم نیرو را در گرو شرایط مورد نیاز گذاشتیم. 

وی عنوان کرد: عده‌ای از نیروها قرار است برای ساخت و ساز خانه‌های مناطق زلزله زده نیز اعزام شوند و اتفاق مبارکی که افتاد بدنه عمده دانشگاهی کشور درگیر جمع آوری اقلام مورد نیاز برای هموطنان زلزله زده‌مان شدند.  

گودرزی با بیان اینکه کامیون‌های متعددی برای مناطق زلزله زده از سوی دانشگاه‌های مختلف کشور ارسال شد که بطور برنامه ریزی شده توزیع شدند همچنین گفتنی است که کار جهادی به معنای واقعی کلمه توسط دانشجویان جهادگر در مناطق زلزله زده انجام شد و تا اکنون نیز ادامه دارد، افزود: از این به بعد کمک به سازندگی و کمک به اسکان دائمی مردم زلزله زده شروع خواهد شد و کارها با سپاه، ارتش، کیته امداد و سایر مجموعه‌های مربوطه که قصد تامین اسکان دائم را دارند انجام شده است. 

رئیس بسیج دانشجویی کشور افزود: آخرین کاری که اکنون در حال انجام است بحث تهیه و استقرار کانکس است همچنین برای کارهای فرهنگی و آموزشی نیز از همان روزهای اولیه اقداماتی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما