شناسهٔ خبر: 23046123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع):

کمک ۱۵ میلیادری سپاه استان ایلام به مناطق زلزله زده کرمانشاه/ عملیات بازسازی به زودی آغاز می شود

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) از کمک 15 میلیادری سپاه استان ایلام به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ پاسدار "قدرت الله کریمیان"، معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار در خصوص آخرین اقدامات انجام گرفته در جهت کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام از همان لحظات پس از زلزله به حالت آماده باش درآمد و آماده خدمت رسانی در تمامی حوزه ها شد.

وی اظهار کرد: به منظور رصد نیازهای ضروری در مناطق زلزله زده و تأمین نیازمندی های آنان توسط فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام و اعضای ستاد پشتیبانی سپاه استان از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از جمله سرپل ذهاب و ازگله بازدید میدانی در چندین نوبت انجام گرفت و سپاه استان ایلام بعنوان معین شهر و روستاهای منطقه ازگله انتخاب شد.

کریمیان با بیان اینکه جلسات متعددی در ستاد پشتیبانی سپاه استان ایلام به جهت کمک رسانی به مناطق زلزله زده برگزار شد، افزود: در این مدت چندین تیم پزشکی از بسیج جامعه پزشکی استان ایلام شامل پزشک، پیراپزشک، پرستار، بهیار، سازه اورژانسی و اقلام دارایی به این مناطق اعزام شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام همچنین از ارسال تجهیزات مهندسی سپاه استانی از جمله به ‌کارگیری 80 دستگاه خودروهای سبک و سنگین جهت اعزام اقلام و کمکهای مردمی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

وی بیان کرد: در این مدت در منطقه ماموریتی ازگله به جهت حضور میدانی و کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده در همان روزهای آغازین و در راستای اسکان، تغذیه، خدمات پزشکی درمانی و آمادگی جهت مرمت و بازسازی اردوگاه پشتیبانی سپاه استان ایلام به استعداد چهار تیم از پایوران این سپاه و با حضور مسئولین معاونت های سپاه استان ایلام، ایجاد شد.

ارسال 50 هزار لیتر سوخت نفت رایگان 

کریمیان گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی فرماندهی سپاه استان به مقدار ۵۰ هزار لیتر سوخت نفت به صورت اهدایی از شرکت پخش فرآورده های نفتی استان ایلام دریافت و این محموله سوخت به مناطق زلزله‌زده ارسال و توزیع شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اضافه کرد: بعد از شناسایی کامل شهر ازگله و روستاهای تابعه به تعداد ۱۰ روستا با جمعیت ۲۳۵۷ نفر به استعداد ۶۸۷ خانوار، نیازهای اولیه کلیه خانوارها شامل چادر، پتو، نایلون، تغذیه، البسه گرم از ظرفیت سپاه استان و سایر دستگاه‌ها تامین شد.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های انجام شده کار شناسایی کامل خانواده‌های آسیب دیده و ارائه خدمات به آنها و ارتباط چهره به چهره با تمام خانواده‌های مذکور در مناطق زلزله زده انجام شد.

کریمیان اظهار کرد: همچنین به منظور تامین نیازهای روزانه مردم مناطق زلزله زده یک دستگاه نانوایی سیار با تجهیزات کامل به همراه آرد مورد نیاز و نیز چندین سرویس بهداشتی سیار و حمام در مناطق زلزله زده کرمانشاه مستقر شد.

اعزام گروه های جهادی به مناطق زلزله زده

معاون هماهنگ کننده سپاه استان ایلام خاطرنشان کرد: در این مدت گروه‌های جهادی به مناطق زلزله زده سازماندهی و نیز تیم بندی کارکنان ستاد سپاه استان و نواحی تابع جهت امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده که به صورت نوبتی در حال انجام می‌باشد، اعزام و ساماندهی گردید.

وی همچنین از فضاسازی مناطق زلزله زده با بنرهای مناسب فرهنگی با عناوین امیدوار کننده و نشاط آور و نیز چاپ و توزیع بروشورهای بهداشتی و روانی در مناطق زلزله زده خبر داد.

کریمیان افزود: در این مدت همچنین به منظور اقدامات روانشناسی جهت تسکین خانواده های آسیب دیده به همراه تجهیزات و امکانات رفاهی و سرگرمی، تیم مشاورین بسیج خواهران سپاه استان ایلام به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام و ضمن دلجویی از این خانواده ها مشکلات آنها را رصد کردند.

زمان شروع عملیات بازسازی

معاون هماهنگ کننده سپاه استان ایلام گفت: کار تقسیم بندی جهت شروع عملیات بازسازی و واگذاری سهمیه سپاه امیرالمؤمنین (ع)استان ایلام در حال درحال بررسی و محاسبه بوده و بعد از ابلاغ، کار بازسازی شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز جهت کار اسکان موقت زلزله زدگان در قالب کانکس انجام گرفت،گفت: جمع کل خدمات ارائه شده و اقلام ارسال شده بیش از 15 میلیارد ریال می باشد.

انتهای پیام/

 
 
 

 

نظر شما