شناسهٔ خبر: 22832567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

ساخت و بازسازی ۳۰۰ مسکن زلزله زدگان غرب کشور توسط کمیته امداد استان تهران

صاحب‌خبر -
شهرری – خبرنگار اطلاعات : مدیرکل کمیته امداد استان تهران از اختصاص یک روز حقوق و مزایای کارکنان این نهاد به مناطق زلزله زده و ساخت و بازسازی ۳۰۰ مسکن برای زلزله زدگان غرب کشور خبرداد.
محسن ولیئی در شهرری افزود :مردم نوعدوست تهران برای کمک به ساخت و بازسازی مسکن هموطنان زلزله زده در غرب کشور می‌توانند کمک های نقدی خود را به این نهاد ارائه کنند.
*پاکسازی شهر« ازگله » توسط شهرداری منطقه ۲۰ شهردار منطقه ۲۰ از واگذاری عملیات رفت و روب شهر ازگله( کانون زلزله ۳ر۷ ریشتری) به تیم عملیاتی این منطقه همزمان با تداوم نظافت شهر تازه آباد از توابع شهرستان ثلاث باباجانی خبرداد.
سید احمد صفوی مدیر عملیات اجرایی مستقر در شهرستان زلزله زده ثلاث باباجانی گفت: عملیات رفت و روب و جمع آوری نخاله های معابر شهر ازگله به تیم عملیاتی شهرداری منطقه ۲۰ واگذار شده است.
وی گفت: همزمان با فعالیت سایت عملیاتی این منطقه در شهر ازگله، نظافت مداوم شهر تازه آباد همچنان ادامه خواهد داشت.
اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز از سایت منطقه ۲۰ در شهر ازگله بازدید کرد و با ارزیابی مثبت مجموعه اقدامات و فعالیت های انجام شده مدیریت شهری این منطقه، از سید احمد صفوی شهردار منطقه به عنوان مدیر عملیاتی مستقر در محل، قدردانی کرد.
*اعزام گروه جهادی به سرپل ذهاب
یک گروه جهادی به همراه کمک های انسان دوستانه مردم باقر شهر به سرپرستی فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره) باقرشهر به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شد.
فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) گفت: وسایل مورد نیاز هموطنان عزیز زلزله زده شامل پتو و وسایل گرمایشی، آب معدنی، انواع کنسرو، بسته های بهداشتی و درمانی، جمع آوری و در قالب ۲۰ دستگاه کامیون به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شده است.
شهردار منطقه ۲۰ از ورود دومین محموله تجهیزات بهداشتی و ماشین آلات شهرستان ثلاث باباجانی خبرداد.
صفوی افزایش امکانات و تجهیزات بهداشتی را از نیازهای اولویت دار اماکن زلزله زده برشمرد، افزود: با ارسال سری دوم تجهیزات و ماشین آلات شهرداری منطقه ۲۰، سرویس های بهداشتی تعبیه شده در شهرستان ثلاث باباجانی به ۸۴ چشمه افزایش یافت.
*خدمات رسانی به ۶ روستا در نقطه صفر مرزی
همچنین مسئول جهاد سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از
تقسیم بندی و خدمات رسانی به ۲۶۰ روستای آسیب دیده مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بین سپاه ۳۲ استان خبر داد.
سرهنگ اصغری با اشاره به این که ۲۶۰روستای استان کرمانشاه در منطقه صفر مرزی بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده اند، گفت: دشت ذهاب مرکز وقوع زلزله بوده که ۸۰ درصد تخریب داشته و ۲۰ درصد بقیه خانه ها هم قابل سکونت نیست و استحکام لازم را ندارند.
*کمک بسیجیان شرکت توزیع نیروی برق استان تهران
فرمانده پایگاه مرکزی بسیج شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از ارسال اقلام مختلف مورد نیاز هموطنان زلزله زده استان کرمانشاه به همت بسیجیان این شرکت خبر داد.
مهندس داود رحیمی، معاون مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق در جنوب استان تهران و فرمانده پایگاه مرکزی بسیج شرکت توزیع برق استان گفت :این پایگاه اقدام به تهیه و ارسال ۳۰۰ سبد کالا شامل تن ماهی، کنسرو لوبیا، خرما، بیسکویت، مواد شوینده و بهداشتی، ۱۵۰۰ تخته پتو، ۱۳ تخته چادر مسافرتی، ۴۵۰ عدد شال گردن، لوازم گرمایشی، ابزار ساختمانی و ۲۰۰ پک آب معدنی به ارزش ۲۱۰ میلیون ریال کردند که از این مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال آن از طریق وام قرض الحسنه و بقیه با کمک خیرین و همکاران تهیه شده است.

نظر شما