شناسهٔ خبر: 22810835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی:

کارکرد اجتماعی بسیج مورد توجه قرار گیرد

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی کادرسازی در بسیج را مهم دانست و گفت: به موازات این مهم باید در ساخت جامعه اسلامی وارد شویم و یکی از موضوعات جدی ما کارکرد اجتماعی بسیج است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، سردار یعقوب‌علی نظری در همایش ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار امام رضا(ع) دانشکده پزشکی این دانشگاه گفت: ما باید تناسب سازی خوبی میان تشکیلات، برنامه‌ها و فعالیت‌های خودمان با آنچه مورد تهدید واقع می‌شویم تنظیم کنیم و نمی‌شود با ساختارهای گذشته و بدون توجه به آن بسیج را در بخش‌های مختلف اداره کنیم.

وی با اشاره به گذر از پیچ تاریخی بیان کرد: یکی از موضوعات جدی که در این گونه نشست‌ها باید به آن توجه شود توجه به مولفه تعیین کننده گذر جامعه بشری از پیچ تاریخی انقلاب اسلامی است و دانشجویان به لحاظ نرم افزاری و میدانی و به دلیل نقش تعیین کننده‌ای متناسب با شرایط انجام وظیفه کنند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی پی بردن به مولفه‌های قدرت و توانمندی کشور را مهم دانست و افزود: متاسفانه این مهم در کشور ما جز معادلات عادی شده است و برای این قدرت نرم افزاری جایی در معادلات نمی‌بینیم.

سردار نظری با اشاره به تحولات سوریه گفت: با توجه به نگاه مادی توفیق نباید از آن جبهه مقاومت باشد ولی شاهدیم که در این کشور داعش شکست خورد برای همین باید نگاه اعتقادی خود را به حوادثی که حادث می‌شود عمق بخشیم و تلاش در حوزه فکری و عملی را افزایش دهیم.

وی همچنین به استعفای سعد حریری و تلاش جبهه استکبار برای در هم شکستن جبهه مقاومت اشاره و تصریح کرد: با اینکه دشمن ماه‌ها برای این مسئله کار کرد اما با یک عنایت الهی این موضوع خنثی شد اگر ما موضوع عراق، سوریه، حریری و کردستان عراق را در کنار یکدیگر بگذاریم باید به درگاه خداوند شکر گذار باشیم که چنین عنایتی به این نظام و انقلاب دارد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی کادر سازی در بسیج را مهم دانست و افزود: به موازات این مهم باید در ساخت جامعه اسلامی وارد شویم و یکی از موضوعات جدی ما کارکرد اجتماعی بسیج است.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه و حضور بسیج در این منطقه گفت: باید حضور جدی و منطقی در جامعه و کارکرد اجتماعی بسیج مورد توجه قرار گیرد و باید به این مهم توجه داشت که فعالیت‌های فرهنگی نیز در بستر اجتماعی پاسخ مطلوب می‌دهد.

سردار نظری با تاکید بر حضور بسیج در صحنه‌های مختلف ادامه داد: باید ارتباط گیری با اقشار جامعه مبتنی بر خدمات اجتماعی با هدف رساندن پیام‌های فرهنگی انقلابی که سوق به مدیریت انقلابی و تخصصی در مدیریت کلان کشور شود مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع داعش اشاره و تصریح کرد: داعش توسط آمریکایی‌ها و هم پیمانش در منطقه ایجاد شد اما به فضل الهی شکست خوردند هرچند که تفکر داعش در افراد وجود دارد اما از نظر ساختاری و جغرافیای حکومتی دیگر وجود ندارند.

سردار نظری با بیان اینکه دشمن دست از دشمنی با ما برنمی‌دارد خاطرنشان کرد: ماهیت آمریکا استکباری است و تاریخ 200 ساله این کشور به خوبی این امر را نشان داده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در پایان با اشاره موضع گیری آمریکا در مسائلی مانند برجام گفت: این یک بازی آمریکایی است و آمریکا از پایین فشار می‌آورد و اتحادیه اروپا از بالا چانه می‌زند آنها می‌خواهند برجام‌ها به تحمیل کنند اما همان طور که بارها گفته شده حوزه موشکی ایران قابل مذاکره نیست.

در ادامه میرحسینی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مجمع ادوار بسیج دانشجویی این دانشگاه با هدف انتقال تجربه میان دانشجویان بسیجی و با حضور 150 نفر از دانشجویان بسیجی برگزار شد.

نظر شما