شناسهٔ خبر: 22788690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استحصال بیش از 4 هزار تن گوشت سفید با نظارت های بهداشتی و شرعی در شوط

از ابتدای سال جاری بر ذبح بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه طیور زنده در کشتارگاه‌های صنعتی شهرستان شوط نظارت بهداشتی وشرعی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سالار فتح اله پور سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شوط گفت : در هشت ماهه سال جاری  تعداد یک میلیون و 720هزار قطعه طیور در کشتارگاه های صنعتی طیور در شهرستان شوط ذبح شده که منجر به استحصال 4 هزار و 472 تن گوشت سفید با نظارت های بهداشتی و شرعی توسط کارشناسان این اداره گردیده است .

فتح اله پور در ادامه افزود :  در راستای نظارت بهداشتی بر فعالیت های کشتارگاههای طیور ، کلیه ی طیور ارسالی به کشتارگاه جهت کشتار با مجوز قرنطینه ای صورت پذیرفته و زیر نظر ناظرین بهداشتی و شرعی ( به لحاظ ذبح شرعی ) کشتار می گردد.

وی افزود : جهت کنترل وضعیت بهداشتی محصولات نهایی ، متوسط بصورت ماهیانه از محصولات نهایی کشتارگاه ها نمونه برداری و به آزمایشگاه انتقال داده می شود.

شهرستان شوط در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده که این شهرستان دارای 2 واحد کشتارگاه صنعتی طیور و 32 واحد مرغداری گوشتی صنعتی و 1 واحد مرغداری تخمگذار می باشد.

انتهای پیام/ح

از ابتدای سال جاری بیش از 4 هزار گوشت سفید در شوط استحصال شده است

نظر شما