شناسهٔ خبر: 67709810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت امام زین العابدین (ع)

حوزه/ ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام زین العابدین(علیه‌السلام) اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، ویژه برنامه‌ شب شهادت امام زین‌العابدین(ع) در حرم مطهر رضوی با محوریت رواق امام خمینی(ره) از شامگاه چهارشنبه بیست و هفتم تیرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت‌الله محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری آغاز شد.

در این مراسم عزاداران شهادت امام زین العابدین(ع) میزبان مرثه‌سرایی و ذکر مصیبت با نوای مداح و ذاکر اهل بیت(ع) امیر عارف خواهند شد.

برنامه عزاداری روز شهادت امام زین‌العابدین(ع) صبح روز پنج‌شنبه بیست و هشتم تیرماه از ساعت ۱۰ صبح با قرائت زیارت عاشورا توسط رسول میثمی آغاز می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رجایی خراسانی به ایراد سخنرانی درباره شخصیت امام چهارم و نقش ایشان در زنده ماندن قیام عاشورا می‌پردازد.

ویژه برنامه شام شهادت امام زین العابدین(ع) از عصر روز پنج‌شنبه و ساعتی قبل از اذان مغرب با قرائت زیارت عاشورا توسط علی فخار آغاز می‌شود و سپس زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پای منبر حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی جرعه نوش معارف ناب اهل بیت(ع) خواهند شد.

این برنامه‌ها بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی آیت‌الله کاظم صدیقی ادامه پیدا می‌کند و در ادامه شرکت کنندگان در این مراسم، دعای روحبخش کمیل را با نوای علی برادران زمزمه خواهند کرد و پایان بخش این مراسم مرثیه سرایی ذاکر آل الله، امیر عارف خواهد بود.

نظر شما