شناسهٔ خبر: 67622217 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳۱۰ تن گوشت از چرخه ورود به بازار در آذربایجان‌غربی حذف شد ۳۱۰ تن گوشت از چرخه ورود به بازار در آذربایجان‌غربی حذف شد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۳۱۰ تن انواع گوشت دام و طیور در دامپزشکی های سطح استان با کنترل های بهداشتی صورت گرفته از چرخه ورود به بازار حذف شده است.

صاحب‌خبر -

سید امید خلیل زاده با بیان اینکه ۳۱۰ تن گوشت از چرخه ورود به بازار در آذربایجان‌غربی حذف شد گفت: از این میزان گوشت توقیف شده بیش از ۳۰۸ تن مربوط به کشتارگاه های طیور و ۱.۵ تن نیز مربوط به کشتارگاه های دام سبک و سنگین بوده است.

وی اضافه کرد: امسال در مجموع حدود ۲۸ هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از ۱۵ میلیون قطعه طیور در سطح کشتارگاه های استان کشتار شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در همین مدت ۴۲ هزار بازدید هم از مراکز عرضه و توزیع فرآورده های گوشتی صورت گرفته و ۱۲۲ تن گوشت نیز معدوم شده است.

خلیل زاده با بیان اینکه چهار واحد عرضه گوشت در آذربایجان غربی طی سال جاری پلمب شده است، اظهار کرد: ۲۵۱ مورد نمونه برداری هم از مراکز عرضه فرآورده های گوشتی صورت گرفته و نتایج آن به صاحبان آنها گزارش شده است.

وی با اشاره به شدت یافتن گرما و افزایش احتمال انتقال بیماری های مشترک از حیوانات به انسان، از شهروندان خواست که از خریداری گوشت دام هایی که خارج از کشتارگاه ها ذبح می‌شوند، خودداری کنند.

نظر شما