شناسهٔ خبر: 22562496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پذیرایی از زائران امام‌رضا(ع) در 25 موکب و پایگاه استان سمنان

نمایندگی سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از ایجاد 25 موکب و پایگاه برای خدمات‌دهی و پذیرایی از زائران امام‌رضا(ع) در ایام شهادت حضرت ثامن‌الجج(ع) در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام «عبدلله واحدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: این موکب‌ها در شهرستان‌های مختلف و در مسیر تردد زوار حرم رضوی ایجاد شدند.

وی با بیان این‌که زوار عبوری از استان سمنان عمدتاً به‌صورت سواره از این استان می‌گذرند، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی تا حرم رضوی معمولاً پس از استان سمنان و به‌ویژه در فاصله میان نیشابور و مشهد مرسوم است اگرچه پیاده‌روزی‌های معدودی نیز وجود دارد که از استان سمنان آغاز می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به خدمات ارائه شده به زوار در این پایگاه‌ها و موکب‌ها تصریح کرد: پذیرایی مختصر از زوار، صبحانه، ناهار، شام، پذیرایی با چای و دیگر نوشیدنی‌ها از جمله خدماتی است که در این ایام به زوار در سراسر استان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برخی خدمات سازمان اوقاف در این ایام گفت: سازمان اوقاف جدا از خدماتی که در استان سمنان و دیگر استان‌ها در این ایم انجام می‌دهد در قالب طرح میقات رضا(ع) در پنج استان در مسیر حرم رضوی خدمات مختلفی مثل پذیرایی و اسکان به زوار امام رضا(ع) ارائه می‌دهد.

واحدی با تسلیت ایام رحلت جانسوز پیامبر عظیم‌الشان(ص) و شهادت امام رضا(ع)، از زوار بهشت رضوی خواست با حضور در مواکب و پایگاه‌ها و همچنین ایستگاه‌های صلواتی خدمات‌دهی به زوار از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به این‌که بخش مهمی از هزینه این مواکب و پایگاه‌ها از سوی واقفین و خیرین تأمین شده، از نهاد وقف به‌عنوان یکی از افتخارات دین مبین اسلام نام برد و تصریح کرد: در استان سمنان موقوفات مختلفی با نیت خدمات‌دهی به زوار یا با نیت هزینه در ایام منتسب به ائمه معصومین(س) ایجاد شده است.

انتهای پیام

نظر شما