شناسهٔ خبر: 22563885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

زائران امام‌رضا (ع) در 25 موکب و پایگاه در سمنان پذیرایی می‌شوند

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از ایجاد 25 موکب و پایگاه برای خدمات‌دهی و پذیرایی از زائران امام‌رضا(ع) در ایام شهادت حضرت ثامن‌الجج(ع) در این استان خبر داد .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،حجت‌الاسلام عبدلله واحدی،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان امروز 27 ابان با اعلام  خبر ایجاد 25 موکب و پایگاه برای خدمات‌دهی و پذیرایی از زائران امام‌رضا(ع) در ایام شهادت حضرت ثامن‌الجج(ع) در این استان گفت : این موکب‌ها در شهرستان‌های مختلف و در مسیر تردد زوار حرم رضوی ایجاد شدند.
 وی با بیان اینکه زوار عبوری از استان سمنان عمدتا به‌صورت سواره از این استان می‌گذرند، افزود: پیاده‌روی تا حرم رضوی معمولا بعد از استان سمنان و بویژه در فاصله بین نیشابور و مشهد مرسوم است اگرچه پیاده‌روزی‌های معدودی نیز وجود دارد که از استان سمنان آغاز می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به خدمات ارائه شده به زوار در این پایگاه‌ها و موکب‌ها افزود: پذیرایی مختصر از زوار، صبحانه، ناهار، شام، پذیرایی با چای و دیگر نوشیدنی‌ها از جمله خدماتی است که در این ایام به زوار در سراسر استان ارائه می‌شود.
وی با اشاره به برخی خدمات سازمان اوقاف در این ایام یاداور شد: سازمان اوقاف جدا از خدماتی که در استان سمنان و دیگر استان‌ها در این ایم انجام می‌دهد در قالب طرح میقات رضا(ع) در پنج استان در مسیر حرم رضوی خدمات مختلفی مثل پذیرایی و اسکان به زوار امام رضا(ع) ارائه می‌دهد.
حجت‌الاسلام واحدی ضمن تسلیت ایام رحلت جانسوز پیامبر عظیم‌الشان(ص) و شهادت امام رضا(ع)، از زوار بهشت رضوی خواست با حضور در مواکب و پایگاه‌ها و همچنین ایستگاه‌های صلواتی خدمات‌دهی به زوار از این خدمات بهره‌مند شوند.
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه بخش مهمی از هزینه این مواکب و پایگاه‌ها از سوی واقفین و خیرین تامین شده، از نهاد وقف به عنوان یکی از افتخارات دین مبین اسلام نام برد و گفت: در استان سمنان موقوفات مختلفی با نیت خدمات‌دهی به زوار یا با نیت هزینه در ایام منتسب به ائمه معصومین(س) ایجاد شده است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما