شناسهٔ خبر: 22511564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کانون های مساجد آسیب دیده تجهیز می شوند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون مساجد کرمانشاه، گفت: آماده کمک رسانی به مساجد یا کانون های آسیب دیده در مناطق زلزله زده هستیم.

صاحب‌خبر -

طیب صفری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری استان کرمانشاه، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در پی زلزله ای که شامگاه یکشنبه(21 آبان) در کرمانشاه رخ داد، مرکز استان هم درگیر آن بود و به دلیل شدتی که داشت، مردم را آواره کوچه و خیابان کرد.


وی با اشاره به اعلام آمادگی و ابراز همدردی مسئولان ستاد عالی و دبیرخانه های مساجد استان های مختلف کشور برای کمک رسانی به مردم زلزله زده، اظهار داشت: در ارتباطی که با کانون های مساجد شهرستان های سرپل ذهاب، دالاهو، گیلانغرب، ثلاث و قصرشیرین که در این حادثه دلخراش دچار آسیب شده اند، وضعیت کانون های مساجد را پیگیری کردیم.

 

صفری، بیان کرد: به دلیل اختلالات مخابراتی  موفق به تماس با تمامی مدیران مسئول کانون های مساجد نشدیم اما در حدی که موفق به تماس با مدیران کانون ها شدیم همه در سلامت کامل بودند و مساجد نیز آسیبی ندیده اند.


وی با اشاره به تماس تلفنی مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور در خصوص وضعیت زلزله زدگان، عنوان کرد: بنابر دستور حجت الاسلام ارزانی و نوع دوستی هموطنان عزیز، استان های همجوار و سراسر کشور آمادگی خود را برای کمک رسانی به کانون های مساجد منطقه زلزله زده استان کرمانشاه، اعلام کردند.


مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کرمانشاه، خاطرنشان کرد: امروز هم ارتباط هایی با کانون های مساجد برقرار کردیم و بنا شد اگر وضعیت حاد باشد جلسه ای را فردا با با حضور معاون توسعه و برنامه ریزی ستاد عالی و استان های غربی و همجوار کرمانشاه برگزار کنیم تا به کمک رسانی زلزله زدگان بشتابیم.

 

وی اظهارکرد: تعدادی از اعضای کانون های مساجد غرب کشور به صورت خودجوش برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده اعزام شده اند و برخی از کانون ها اقدام به خرید آب معدنی و ارسال به مناطق زلزله زده کردند.


مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه،  اضافه کرد: ارگان های مختلف در صدد رفع مشکل هستند اما نیاز هم استانی های ما به آب و وسایل گرمایشی و غذا زیاد است.

 

وی اعلام کرد: در صورتی که مسجد یا کانونی آسیب دیده  باشد آماده کمک هستیم و  ستاد عالی کانون های مساجد نیز برای تجهیز این کانون ها اعلام آمادگی کرده است.

 

 

نظر شما