شناسهٔ خبر: 22495469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ارسال کمک های کانون های مساجد ایلام به زلزله زدگان کرمانشاه

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از ارسال کمک های مردمی و اعضای کانون های مساجد این استان به زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۲۳ آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کمک استان های همجوار به مردم  زلزله زده استان کرمانشاه و همجنین حجت الاسلام ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور، در دو روز گذشته کمک های کانون های مساجد این استان جمع آوری شده است.

 

وی، با بیان این کمک ها شامل مواد غذایی و آب معدنی است، ابراز کرد: این کمک ها ظهر امروز به وسیله دو دستگاه کامیونت و با حضور کارکنان دبیرخانه کانون های مساجد استان به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به ویژه شهر سرپل ذهاب ارسال می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: حادثه زلزله در مناطقی از استان کرمانشاه به ویژه در شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین، کرمانشاه و ازگله موجب تاثر و تاسف بسیار همه آحاد ملت ایران اسلامی شد و  در گذشت هموطنان عزیز در این مناطق باعث تالم بیشتر شد و اعضای کانون های مساجد استان ایلام نیز همگام با مردم شریف ایران اسلامی، اقدام به جمع آوری کمک برای مردم زلزله زده این مناطق کردند.

چراغی پور، تصریح کرد: تلاش می شود که با حضور کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در این مناطق ضمن شناسایی نیازهای مناطق زلزله زده در خصوص جمع آوری کمک های مردمی و اعضای کانون های مساجد این استان به استان کرمانشاه اقدامات لازم و عاجل انجام شود.

 

وی، در پایان با دعوت از آحاد مردم ایران اسلامی برای ارسال کمک های خود به مناطق زلزله زده، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام همواره بر یاری رساندن و کمک به نوع بشر تاکیدات فراوانی دارد و در این حادثه اخیر زلزله نیز با توجه به گستردگی منطقه و نیاز مبرم مردم این مناطق، لازم است که مردم عزیز به یاری هموطنان زلزله زده در استان کرمانشاه بشتابند.

 

گفتنی است، زلزله ۷.۳ ریشتری در مقیاس درونی امواج زمین  در ۲۱ آبان ماه سال جاری خسارت های زیادی را مناطق سرپل ذهاب، قصرشیرین، کرمانشاه و ازگله برجای گذاشت و تا کنون بیش از ۴۰۰ نفر از هموطنان عزیز کرمانشاهی در اثر این زلزله فوت شده اند.

نظر شما