شناسهٔ خبر: 22519674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کانون های مساجد توان خود را برای کاستن آلام زلزله زدگان بسیج می کنند

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه ریزی و توسعه ستاد عالی کانون های مساجد کشور، گفت: نیاز عاطفی و روانشناسی آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه به ویژه نونهالان و کودکان در اولویت امدادرسانی کانون های مساجد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، نشست مسئولین دبیرخانه های مساجد غرب کشور، پیش از ظهر چهارشنبه(24 آذر) با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه ستاد عالی کانون های مساجد به منظور کمک رسانی به زلزله زدگان در دبیرخانه کانون مساجد کرمانشاه برگزار شد.

 

سعید سعادتی معاون برنامه ریزی و توسعه ستاد عالی، در بیان ابعاد فاجعه انسانی زلزله مهیب کرمانشاه، گفت: ارائه خدمات مشاوره ای و فرهنگی در سایه جمع آوری و اهداء اقلام مورد نیاز زلزله زدگان مغفول مانده است.

 

وی با تأکید بر ضرورت تسکین آلام آسیب دیدگان به ویژه گروه های سنی نونهال، کودک و نوجوانان که والدین و عزیزان خود را در این بلای طبیعی از دست داده اند، افزود: وظیفه ذاتی و رسالت خطیر فرهنگی کانون های مساجد می طلبد که کانون ها با توجه به محوریت مسجد در تمامی ابعاد فرهنگی و اجتماعی پای کار آمده و به یاری آسیب دیدگان بشتابند.

 

سعادتی، از برپاییی ایستگاه همدلی و آرامش با مرکزیت دبیرخانه و کانون های مساجد استان کرمانشاه و اعزام گروه هایی از طلاب، هنرمندان، روانشناسان، مددکاران اجتماعی، شعرا و چهره های سینمایی و قرآنی با تدارک و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای کاستن قدری از آلام ایتام به جای مانده از این حادثه دلخراش خبر داد.

 

در همین راستا دقایقی پیش معاون ستاد عالی به همراه مسئولان دبیرخانه های مساجد استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان و لرستان برای بازدید میدانی از مناطق زلزله زده و دلجویی از بازماندگان و آسیب دیدگان  زلزله راهی شهرستان سرپل ذهاب شدند.

 

گفتنی است، براساس آخرین آمار اعلامی تعداد جان باختگان این حادثه دلخراش 432 نفر و مجروحان بالغ از 7 هزار و 800 نفر است.

نظر شما