شناسهٔ خبر: 22192301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

برگزاری کارگاه تربیت مربی طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال بختياري از اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان (همیاران پیشگیری) با همکاری اداره کل بهزیستی استان در 30 آموزشگاه و 60 کلاس آموزشی خبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان چهارمحال بختياري،  بهروز امیدی اظهارداشت: حضور فعال و مشارکت دانش آموز در حوزه تعلیم و تربیت کشور می‌تواند، تکاپوهای یادگیری و یاددهی را عمیق ترکند و ماندگاری آموزش را افزایش دهد .

 مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال بختياري، ارتقای توانمندی های دانش آموزان، افزایش شناخت در زمینه مسائل و آسیب های اجتماعی، اصلاح نگرش فعالیتهای گروهی و ارتباط سالم و موثر را از اهداف این طرح برشمرد وافزود : بی شک استفاده از دانش‌آموزان به‌ عنوان تسهیلگر در راستای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی  بسیار موثر است و می توان امیدوار بود که استفاده از مشارکت دانش آموزان و  بکارگیری ظرفیت دانش‌آموزان در تاثیرگذاری بر هم ‌سالان آنها مفید واقع شود .

وي اضافه کرد: به ‌طور قطع افزایش مشارکت اجتماعی بین دانش‌آموزان می‌تواند در کنترل آسیب‌های اجتماعی موثر باشد زیرا یکی از عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی کاهش حس نوع ‌دوستی و اعتماد عمومی است.

لازم به ذکر است؛ طرح مشارکت اجتماعی (همیاران پیشگیری) با همکاری اداره کل بهزیستی استان و تفاهم نامه فی مابین در سال تحصیلی 97-96 تعداد 30آموزشگاه و 60کلاس آموزشی را در دوره متوسطه اول در پایه هشتم تحت آموزش قرار خواهد داد .

نظر شما