شناسهٔ خبر: 22177773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس گیلان

بیستمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور ، در سه هزار مدرسه گیلان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان گیلان، مدیرکل آموزش و پرورش با حضور در دبیرستان دخترانه سنگر، گفت: بیستمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور امروز در گیلان با حضور 330 هزار دانش آموز برگزار شده است.

حاجتی افزود: بیش از 45 هزار دانش آموز گیلانی نامزد این دوره از انتخابات شدند که از این تعداد ، 23 هزار دانش آموز عضو شورای دانش آموزی می شوند.

وی هدف از برگزاری انتخابات دانش آموزی را تحکیم و تعمیق ارزش های دینی و اخلاقی، تسهیل در اجرای برنامه های آموزش و پرورش در مدارس، تمرین مسئولیت پذیری و تقویت روحیه نقادی و انتقاد پذیری اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه 21 هزار دانش آموز مسئولیت برگزاری بیستمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس گیلان را به عهده دارند، اعلام کرد: در مدارس دارای تا 100 دانش آموز، پنج  عضو اصلی شورای دانش آموزی و 2 عضو علی البدل، در مدارس دارای تا 150 دانش آموز  7 عضو اصلی شورای دانش آموزی و 2 عضو علی البدل و در مدارس دارای بیش از 150 دانش آموز ،  9 عضو اصلی شورای دانش آموزی و 2 عضو علی البدل خواهند داشت.

غلامحسین ایزدیار رئیس اداره آموزش و پرورش سنگر هم در این مراسم گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی  تقویت کننده حس خودباوری و تمرین دموکراسی است.

گفتنی است؛ در سال گذشته 320 هزار نفر در انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت کردند.

نظر شما