شناسهٔ خبر: 2185257 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

حمایت فدراسیون چوگان از کتاب آذرنوش

سازنده: ياسر سماوات

مسوولان فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران، 300 جلد از کتاب تاریخ چوگان نوشته آذرتاش آذرنوش را که به تازگی توسط نشر ماهی روانه بازار کتاب شده است، از این ناشر خریداری می‌کنند.-

صاحب‌خبر -
تصویر کتاب- آذرتاش آذرنوش
 
تصویر کتاب- آذرتاش آذرنوش
حجت‌الله دهخدایی، دبیر فدراسیون چوگان با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت:‌ کتاب تاریخ چوگان، اثر قابل توجه و مستندی درباره پیدایش و توسعه این ورزش در کشورمان است و با انتشار این کتاب قصد داریم تعداد 300 جلد از آن‌را برای پیشکسوتان، مربیان و کارشناسان چوگان در سراسر کشورمان تهیه کنیم.

وی همچنین از انتشار کتاب دیگری درباره چوگان از سوی فدراسیون این ورزش خبر داد و  افزود: حدود شش سال پیش فدراسیون چوگان تصمیم به تهیه و انتشار کتابی جامعی درباره این ورزش گرفت که رضا ابراهیم‌نژاد تالیف آن‌را عهده‌دار شد. تهیه و تدوین این اثر سال گذشته به پایان رسید و به احتمال زیاد طی ماه‌های آینده روانه بازار نشر خواهد شد.

دهخدایی با بیان این‌که فدراسیون چوگان هنوز با ناشر خاصی برای انتشار کتاب جامع چوگان به توافق نرسیده است، اضافه کرد: محتوای این اثر به تاریخ چوگان در ادوار گذشته کشورمان اختصاص دارد و انتشار عکس‌هایی از نخستین میادین برگزاری این بازی در ایران، لباس‌‌های اولیه چوگان‌بازان و سیر تحول این ورزش در کشورمان از ویژگی‌های برجسته این کتابند.

کتاب «تاریخ چوگان» نوشته آذرتاش آذرنوش با شمارگان هزار و 500 نسخه، در 200 صفحه و به بهای 14 هزار تومان بهار امسال (1392) از سوی نشر ماهی روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما