شناسهٔ خبر: 21847509 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

هدف اصلی تعلیم و تربیت رسیدن به حیات طیبه است

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با تاکید بر حضور ساختارمند روحانیون در آموزش و پرورش، گفت: هدف اصلی تعلیم و تربیت رسیدن به حیات طیبه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان لرستان، حجت‌الاسلام حسین درودی، ، در گرهمایی ائمه جمعه و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق لرستان که امروز سه‌شنبه، ۱۸ مهرماه در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، گفت: در نظام آموزشی کشور دو دیدگاه مطلوب بودن فعالیت آموزش و پرورش و مطلوب نبودن فعالیت های آموزش و پرورش وجود دارد.

وی در خصوص دیدگاه مطلوب بودن فعالیت‌های آموزش و پرورش، اظهارکرد: در این دیدگاه از  شخصیت‌هایی مانند شهید حججی و شهید فهمیده به عنوان تربیت شدگان و خروجی آموزش و پرورش یاد می‌شود و بر اساس آن استدلال می شود که کار و فعالیت دستگاه تعلیم و تربیت مطلوب است .

درودی در خصوص دیدگاه منفی نسبت به  فعالیت‌های آموزش و پرورش افزود: در این نظریه های آموزش و پرورش وارداتی عنوان می شود، در حالی‌است که سابقه آموزش و پرورش رسمی به صدو چهل سال گذشته بر می‌گردد.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در۴۵۰ صفحه تهیه شده است کما اینکه بیش‌از ۶۰۰ اهل نظر در علوم انسانی و اسلامی در تالیف این سند نقش‌آفرینی کرده اند.

وی با اشاره به این‌که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکنون یازده بار ویرایش شده است، ادامه داد: در این سند ۱۳۱ راهکار استخراج شده که ۹۰ راهکار آن بیان‌کننده نقش حوزه‌های علمیه در نظام تعلیم و تربیت است.

درودی آیه ۳۷ سوره نحل را مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: در بخشی از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، شان حوزه علمیه تدریس و تبیین آیات و روایاتی است که در این سند آمده است.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با تاکید بر حضور فعال و ساختارمند روحانیون در آموزش و پرورش، گفت: اساتید حوزه های علمیه با تبیین آیات و بیش‌از ۴۰۰ هزار حدیث اهل‌بیت باید انسان‌هایی مطلوب حیات طیبه قرآن تربیت کنند.

وی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) زیباشناختی خداوند را به دنیا عرضه کرد، تصریح کرد: امام حسین(ع) هنر انسان بودن را به دنیا ارائه داد.

درودی با اشاره به صحنه‌هایی از حادثه عاشورا گفت: امام حسین (ع) به ما آموخت که می‌توان در سخت ترین شرایط هم زندگی را زیبا دید و نسبت به دیگران احساسی انسانی و عاطفی داشت.

نظر شما