شناسهٔ خبر: 21484096 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نمایشگاه‌های استانی زمینه‌ساز تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب است

سرپرست معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه‌های استانی گفت: نمایشگاه‌های کتاب استانی زمینه‌ساز تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب است.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان، ضمن اشاره به روند تولید کتاب در سال گذشته گفت: در سال 95 حدود 85 هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده که از این تعداد 75 درصد در تهران و 25 درصد نیز متعلق به دیگر استان‌ها است.

سلگی درباره سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید ادامه داد: یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید تمرکززدایی در تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری است که برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها می‌تواند زمینه‌ساز این موضوع در حوزه کتاب باشد.

وی با اشاره به روند تولید کتاب در کشور افزود: روند تولید کتاب در کشور نسبتاً مطلوب است و ما نسبت به کشورهای منطقه وضعیت بهتری داریم اما شمارگان کتاب در کشور ما سیر نزولی دارد. در سه سال گذشته سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنوع عرضه کتاب و ایجاد ویترین برای کتاب است تا بتوانیم از سیر نزولی شمارگان کتاب در کشور بکاهیم.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  اظهار کرد: در کنار برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی طرح حمایت از کتابفروشی‌‌ها نیز دنبال می‌‌شود و برای رونق بخشیدن به کار کتابفروشی‌ها بن‌های توزیع شده در نمایشگاه کتاب لرستان در 9 کتابفروشی منتخب سطح شهر نیز تا دو هفته بعد از برگزاری نمایشگاه اعتبار دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند با ارائه این بن‌ها کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند.

در این آئین از فعالان فرهنگی استان تقدیر شد و همچنین سیدموسی، خادمی، استاندار جدید لرستان فعالیت خود را در این استان با حضور در آئین افتتاح نمایشگاه کتاب آغاز  کرد.

یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان از 29 شهریور تا 4 مهر‌ماه در محل مصلی الغدیر خرم‌آباد میزبان علاقه‌مندان به کتاب است.

نظر شما