شناسهٔ خبر: 67283846 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فیلم های پایان هفته تلویزیون در سایه مناظره ها

مصطفی قاسمیان

به علت پخش ویژه‌برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری خصوصا مناظره های نامزدها که بخش بزرگی از جدول پخش شبکه‌های سیما را به خود اختصاص داده، شمار فیلم‌های این آخر هفته ۲۵ فیلم و کمتر از حدود ۳۴ تا ۳۷ فیلم هفته‌های قبل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به سیاق هر هفته، شبکه‌های تلویزیونی پنجشنبه و جمعه این هفته نیز فیلم‌هایی را روانه آنتن می‌کنند تا اوقات فراغت مخاطبان سیما را در آخرین روز بهار و اولین روز تابستان پر کنند.

در این آخر هفته فیلم‌های شاخصی مانند «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «ریو» و آثاری از فیلمسازان شاخصی مثل جورج لوکاس و ویتوریو دسیکا روی آنتن خواهند رفت.

در این هفته هفت فیلم ایرانی و ۱۸ فیلم خارجی در جدول پخش دیده می‌شود که نسبت فیلم‌های ایرانی را ۲۸ درصد نشان می‌دهد.

فیلم «زندانی اسپانیایی» ساخته دیوید ممت که ۲۳ خردادماه از شبکه نمایش پخش شده بود، بار دیگر پنجشنبه ۳۱ خردادماه در جدول پخش این شبکه قرار گرفته و به فاصله هشت روز، قرار است بازپخش شود.

طبق اعلام روابط عمومی سیما، در میان این آثار سه فیلم جدید وجود دارد که البته «مأمور مخفی» در نوروز امسال روی آنتن تلویزیون رفته و جدید نیست. بنابراین در این آخر هفته دو فیلم جدید روی آنتن تلویزیون خواهد رفت.

نکته جالب درباره «مأمور مخفی»، آن است که اریک کانتونا ستاره سابق تیم ملی فوتبال فرانسه که در سال‌های اخیر بازیگر شده، در این اثر بازی می‌کند.

فیلم های پایان هفته تلویزیون در سایه مناظره ها کانتونا در «مأمور مخفی»

اولین فیلم جدید این آخر هفته، یکی از آثار مهم سال ۲۰۲۲ سینمای جهان به نام «هیولاها» است که توسط رودریگو سوروگوین فیلمساز شاخص سینمای اسپانیا نوشته و کارگردانی شده است. این فیلم که بناست پنج‌شنبه ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش شود، بر اساس داستان واقعی عجیب و هولناکی ساخته شده که طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ برای زوجی اسپانیایی رخ داد.

«هیولاها» یکی از پرافتخارترین فیلم‌هایی اسپانیایی دهه اخیر است و در جوایز گویا ۲۰۲۲ (موسوم به اسکار سینمای اسپانیا) مجموعا ۹ جایزه شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را گرفت و علاوه بر تحسین منتقدان، محبوبیت زیادی نیز در میان تماشاگران یافت؛ تا جایی که به ششمین فیلم پرفروش سینمای اسپانیا در سال ۲۰۲۲ تبدیل شد.

فیلم های پایان هفته تلویزیون در سایه مناظره ها «هیولاها»

آخرین فیلم جدید این هفته، «یک در میلیون ۳» به کارگردانی شیوا کارتیک است که جمعه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش خواهد شد. این فیلم که به زبان کانادا (یکی از زبان‌های جنوب هند) ساخته شده، از محصولات صندل‌وود در ایالت بنگلور هندوستان به شمار می‌آید که با تولید سالانه نزدیک به ۴۰۰ فیلم، سومین بخش پررونق صنعت سینمای این کشور به شمار می‌آید.

فیلم های پایان هفته تلویزیون در سایه مناظره ها «یک در میلیون ۳» به کارگردانی شیوا کارتیک

«یک در میلیون ۳» که در کنار «بالا»، «نیوتن» و «پاچوآ»، تعداد فیلم‌های هندی این آخر هفته را به چهار فیلم رسانده، اثری موفق در ابعاد سینمای هند است که با گیشه‌ای ۴۵ کرور روپیه‌ای، به دومین فیلم پرفروش صندل‌وود در سال ۲۰۲۱ تبدیل شد. «یک در میلیون ۳» سومین قسمت از مجموعه فیلم‌هایی به همین نام محصول ۲۰۰۱ و ۲۰۱۶ محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما