شناسهٔ خبر: 2133946 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهاي نفت نيويورک کاهش يافت

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی 1393/08/20
احتیاط و تردید سرمایه گذاران و دست اندرکاران بازار نفتی در بستن قردادهای نفتی جدید، با توجه به آنکه سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) قرار است تا دو هفته دیگر نشست برگزار کند باعث شد، بهای نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمدیت،در معاملات روز سه شنبه کاهش یابد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، در آغاز معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه دسامبر با هفت سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 77 دلار و 33 سنت رسید.
مت اسمیت از شرکت تولید انرژی الکتریکی و مهندسی برق اشنایدر الکتریک که در زمینه مدیریت انرژی تخصص دارد در همین باره می‌گوید با توجه به آنکه وزارت انرژی آمریکا قرار است میزان ذخایر راهبردی نفت خام خود را منتشر کند و از آن طرف تا دو هفته دیگر قرار است نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت برگزار شود سرمایه گذاران گرایش چندانی برای بستن قراردهای نفت درمعاملات امروز نداشتند و همین امر در کاهش قیمت نفت تاثیر داشته است.
یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت نفت در معاملات امروز این است که امروز در آمریکا نیمه تعطیل بود و در نتیجه کارگزاران زیادی در بازار معاملات نبودند.
اخبار وگزارش هایی که درباره اوپک منتشر می شود نیز در نوسانات قیمت نفت تاثیر گذار بوده است.
زیرا روز گذشته وزیر نفت کویت اعلام کرد اوپک در نشست 27 نوامبر امسال خود قرار نیست درباره کاهش تولید نفت خود تصمیم گیری کند.این درحالی است بین اعضای اوپک که یک سوم کل نفت مصرفی جهان را تولید می کند درباره کاهش یافتن یا نیافتن نفت اوپک اختلاف نظر وجود دارد.
برخی از کشورهای عضو اوپک به ویژه عربستان سعودی برای آنکه مشتریان خود را در جهان از دست ندهند ارزان فروشی می کنند و اعلام کرده اند حفظ مشتریانشان از ارزان فروشی نفت مهم تر است.
اما کشورهای دیگری مانند ونزوئلا هستند که خواستار کاهش تولید اوپک به منظور افزایش قیمت آن هستند.
104/162

نظر شما