شناسهٔ خبر: 2149405 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهاي نفت شاخص آمريکا، وست تگزاس اينترمديت،کاهش يافت

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی 1393/08/21
اطمینان خاطر سرمایه گذاران و کارگزاران بازار نفتی در خصوص اینکه اوپک در نشست این ماه خوددرباره کاهش تولید نفت تصمیمی نخواهد گرفت باعث شد بهای نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمدیت،در معاملات روز چهارشنبه کاهش یابد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، در آغاز معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه دسامبر با یک دلار کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 76 دلار و 94 سنت رسید.
اولیویه سالو کارشناس شرکت مدیریت سرمایه گذاریiiTrader که نوسانات و مشکلات بازار مالی را نقد و بررسی می‌کند و همچنین اطلاعات و تحلیل‌های لازم را نیز در خصوص مسائل نفتی و نوسانات آن ارائه می‌کند،دراین‌باره می‌گوید کاهش قیمت نفت در معاملات امروز ، ادمه روندی است که از تابستان امسال شروع شده است. قیمت نفت از تابستان امسال تاکنون نزدیک 30 درصد کاهش یافته است.
این کارشناس افزود با توجه به آنکه امیدی برای تصمیمی جدی برای کاهش تولید نفت اوپک در نشست امسال آن وجود ندارد قیمت نفت در معاملات امروز نیز روند کاهشی خود را ادامه داد.
بر اساس این کشور بین کشورهای عضو اوپک برای کاهش دادن یا ندادن تولید نفت اختلاف نظر زیادی وجود دارد و این در حالی است که کاهش قیمت نفت بودجه برخی از کشورهای عضو اوپک را تحت تاثیر قرار داده است.
این در حالی است تقاضا برای نفت نیز در جهان رو به کاهش است . به ویژه آنکه امروز اعلام شد شاخص تولیدات صنعتی در منطقه یورو که یک قطب اقتصادی به حساب می آید کاهش یافته است.
153/162

نظر شما