شناسهٔ خبر: 21155946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان یک تلنگر برای رسانه های مازندران است

امیدواریم جشنواره ملی مطبوعات تلنگری باشد تا رسانه ها بیشتر به مخاطبان کودک و نوجوان بپردازند و برای رفع تکلیف مطالبی را در زمینه کودک و نوجوان منتشر نکنند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت ۱۰۹ نشریه در استان بیان داشت: حتی یک نشریه نیز بصورت تخصصی به حوزه کودک و نوجوان نمی پردازد.

به گزارش ایلنا از ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در نشست کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی مطبوعات استان افزود: همچنین برخی صفحات نشریات استان به حوزه کودک و نوجوان تخصیص دارد که خیلی حرفه ای نیستند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه جشنواره ملی مطلبوعات، خبرگزاریها و رسانه های مجازی کودک و نوجوان پس از ۱۰ دوره برگزاری در تهران برای اولین بار در استان برگزار می شود، اظهار داشت: حجم آثار رسیده به این جشنواره نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.

ابراهیمی با بیان اینکه مازندران قابلیت برگزاری جشنواره ملی و فراملی را دارد، بیان داشت: ره آورد جشنواره ملی مطبوعات توجه رسانه ها به حوزه کودک و نوجوان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: امیدواریم جشنواره ملی مطبوعات تلنگری باشد تا رسانه ها بیشتر به مخاطبان کودک و نوجوان بپردازند و متوجه باشند که نباید برای رفع تکلیف مطالبی را در زمینه کودک و نوجوان منتشر کرد.

وی عنوان کرد: در کشورهای توسعه یافته، بچه ها با حوزه کتاب و رسانه آشنایی دارند ولی در کشور شاهد فاصله گرفتن کودک و نوجوان با نشریات هستیم.

ابراهیمی با بیان اینکه رسانه های مکتوب رشد فکری را در کودکان و نوجوانان ایجاد می کنند، افزود: امروز به دلیل فاصله ایجاده شده خانواده ها فکر می کنند که کودکان اهل مطالعه نیستند و باید فرزندان را به سمت مطالعه سوق داد.

نظر شما