شناسهٔ خبر: 68472483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیت‌الله موسوی جزایری:

احداث نیروگاه‌های خورشیدی مشکلات کمبود برق را مرتفع خواهد کرد

مونا چراغی

در دیدار مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز با آیت الله موسوی جزایری نماینده خبرگان رهبری که امروز ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۳ انجام شد بر استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان موهبت الهی و ضرورت احداث نیروگاه‌های خورشیدی جهت تولید برق تاکید شد.

صاحب‌خبر -

محمد فراتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در این نشست اظهار کرد: امروزه جهان در حال حرکت به سوی انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر است که بهره‌گیری از این تکنولوژی با استفاده از نور خورشید یکی از مهمترین اقدامات اساسی در راستای تامین برق پایدار می‌تواند باشد.

وی افزود: یکی از موارد مهمی که در خصوص راه‌اندازی این قبیل نیروگاه‌ها می‌توان به آن اشاره کرد، خرید تضمینی برق توسط وزارت نیرو است و اینکه برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌تواند به عنوان یک محل درآمد باشد.

فراتی ادامه داد: امروزه بیشتر تولید برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود و بخشی نیز توسط نیروگاه‌های برق آبی که کفاف نیاز و مصرف را نخواهد داشت.

در ادامه این دیدار حضرت آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: انرژی خورشیدی یک موهبت الهی و پایان‌ناپذیر است که اگر بتوانیم از این انرژی به نحو صحیحی بهره‌‍‌برداری کنیم کمک بسیار بزرگی به استان خواهد شد و مشکلات کمبود برق مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم امتیاز طرح‌های تشویقی که وزارت نیرو در نظر گرفته است را دنبال کنیم قطعا به لحاظ اقتصادی هم تاثیرهای فراوانی هم برای اقشار کم در آمد خواهد داشت و هم بحث تامین برق نیز به مرور زمان مرتفع خواهد شد.

موسوی جزایری بیان کرد: قطعا این کار اقدام ارزشمندی خواهد بود و هر کمکی از دست ما در خصوص راه‌اندازی این قبیل مزارع تولید برق خورشیدی بر بیاید کوتاهی نخواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا یک حرکت استانی در این زمینه ایجاد شود.

انتهای پیام

نظر شما