شناسهٔ خبر: 20986238 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از سوی معاون نظارت و ارزشیابی

شرایط و ضوابط تهیه‌کنندگی فیلم‌های اول اعلام شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا در پی تصمیم اخیر شورای عالی تهیه‌کنندگان مبنی بر انجام امور تهیه‌کنندگی فیلم‌های کارگردانان اول، معاون نظارت و ارزشیابی روز سه شنبه در ابلاغیه‌ای شرایط و ضوابط این همکاری را اعلام کرد.
در متن ابلاغیه ابراهیم داروغه زاده آمده است: تمامی متقاضیان تهیه‌کنندگی اول فیلم‌های سینمایی صرفا با معرفی‌نامه از شورای عالی تهیه‌کنندگان ذیل مسولیت‌های خانه سینما در فرایند پذیرش تکالیف صنفی می‌توانند درخواست دریافت پروانه ساخت سینمایی کنند.بدیهی است این گروه از تهیه‌کنندگان امکان همکاری با کارگردان کار اول سینمایی را نخواهند داشت.
در بخش دیگری از این ابلاغیه در خصوص شرایط همکاری تهیه‌کنندگان حرفه‌ای با کارگردانان اول آمده است: تهیه‌کنندگان حرفه‌ای دارای معرفی نامه از شورای عالی تهیه‌کنندگان با پذیرش مسولیت از سوی آن شورا می‌توانند متقاضی پروانه ساخت سینمایی با کارگردانان اول فیلم‌های سینمایی باشند و طبیعتا مسولیت پاسخگویی هرگونه اشکالی در روند تولید و نمایش این آثار نیز بر عهده تهیه‌کننده و شورای عالی تهیه‌کنندگان خواهد بود.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری، تاکید کرد: شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی با توجه به وظایف حاکمیتی خود کمافی‌السابق مسولیت‌های خود را در قبال بررسی و ارائه مجوز ساخت طبق ضوابط قانونی برعهده خواهد داشت.
بنابر اعلام سازمان سینمایی وزارت ارشاد، این دستورالعمل با توجه به رویکرد این سازمان مبنی بر تقویت جایگاه صنوف سینمایی و مسولیت پذیری بیشتر صنوف در روند تولید صادر شده است.
فراهنگ**9246** 1823 خبرنگار: علیرضا مرادی** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

نظر شما