شناسهٔ خبر: 20832355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رسالت فرهنگيان اعزامي به خارج از كشور، مديريت مدرسه همراه با تلاش مضاعف است

معاون بين الملل دفتر مقام معظم رهبري گفت: معلمان اعزامي به مدارس خارج از كشور با تلاشي مضاعف در مدارس خدمت كنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش ، پيش از ظهر امروز، آيت الله محسن قمي در گردهمايي فرهنگيان اعزامي به مدارس جمهوري اسلامي در خارج از كشور، با تقدير از تلاش هاي فرهنگيان در عرصه تعليم وتربيت ، اظهار كرد: به عنوان عضوي كوچك از دفتر مقام معظم رهبري، زحمات و سختي هاي فرهنگيان كه به خاطر تربيت نسل آينده متحمل مي شوند را ارج مي نهم.

وي افزود: معلمان اعزامي به مدارس خارج از كشور ، بايد با خلوص نيت  و با هدف خدمت به دانش آموزان ايراني مستقر در هر گوشه و كنار اين كره خاكي تلاش كنند.

آيت الله قمي تصريح كرد: معلمان اعزامي به مدارس خارج از كشور بايد تنها براي انجام رسالت معلمي و ايفاي نقش معلمي دراين مسير گام بردارند، اگر يك نفر را ازجهل و ازچنگال شياطين اِنس و جن نجات دهند، مانند آن است كه همه بشريت را نجات داده اند.

وي آموزش را بر 2 قسم رسمي و غيررسمي برشمرد و خاطرنشان كرد: آنچه در محيط مدرسه و توسط معلم آموزش داده مي شود، آموزش رسمي است ، اما تمام رفتار و حركات معلم در مدرسه و در جامعه، آموزش غيررسمي است كه تأثيرگذاري بيشتري بر رفتار دانش آموزان دارد و اگر رفتار معلم همراه با خلوص نيت باشد، اثرگذاري آن فوق  العاده خواهد بود ، در غيراين صورت ، تأثيرمنفي بر دانش آموزان خواهد داشت.

معاون  بين الملل دفتر مقام معظم رهبري گفت: تمام رفتار و گفتار معلم ، اگر براي خداوند باشد، عبادت است.

آيت الله قمي اظهار كرد: امروزه 3 گفتمان در دنيا حاكم است ، گفتمان ليبراليزم ، كه مروج آن آمريكاست و خروجي آن، ثروتمندان معروف دنيا هستند، گفتمان وهابيت كه خروجي آن داعش است و گفتمان اسلام و قرآن كه  شهداي مدافع حرم و مقاومت لبنان از خروجي هاي اين نوع گفتمان هستند.

وي ادامه داد: دانش آموزان مدارس خارج از كشور  ممكن است در برخي كشورها، تعدادشان اندك باشد، اما همواره مورد هجمه هاي تبليغاتي قرار دارند ، بنابراين ؛ رسالت معلم ايراني در خارج از كشور، مديريت همراه با تلاش مضاعف است.

معاون بين الملل دفتر مقام معظم رهبري گفت: دانش آموزان مدارس خارج ازكشور داراي روحيه قوي وطن پرستي هستند، معلمان بايد اين فرصت را غنيمت شمرده و با استفاده از موضوعاتي همچون، خليج فارس،‌ افتخارات علمي، قيام عاشورا و ديگر توانمندي هاي ملي، افرادي با توانمندي هاي بالا تربيت كنند.

وي بااشاره به حفظ وحدت و همدلي همگان براي سربلند جمهوري اسلامي ايران افزود: در مدارس ايراني خارج از كشور ممكن است مذاهب مختلف وجود داشته باشد، پس معلمان بايد مراقب باشند به گونه اي عمل كنند كه به اختلافات مذهبي دامن زده نشود و در عين حال ، صيانت از عقايد دانش آموزان حفظ شود.

نظر شما