شناسهٔ خبر: 22195893 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

تحقق انسجام و وحدت ملي برعهده معلمان است

رئيس مركز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات؛ تحقق انسجام و وحدت ملي در جامعه برعهده معلمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، پيش از ظهر امروز اسفنديار چهاربند در بيست و نهمين جلسه كميته اجتماعي و فرهنگي شوراي توسعه و امنيت پايدار شرق و غرب كشور در اردوگاه شهيد باهنر تهران، معلم موثرترين عامل تحقق اهداف نظام تعليم و تربيت برشمرد و اظهاركرد: يكي از هداف تعليم و تربيت ايجاد انسجام و وحدت ملي است كه اين امر برعهده معلمان است .

وي افزود: تقويت نظام جذب معلم به خصوص در استان هاي مرزي بايد ضروري است ، درحال حاضر بيش از85 هزار معلم در مرزهاي كشور مشغول به خدمت هستند كه متاسفانه تركيب جنسيتي متعادلي ندارند به طوريكه 62 درصد و 37 درصد زن هستند و اين موضوع يكي از عوامل ترك تحصيل دختران است .

چهاربند نرخ ماندگاري معلمان در مناطق محروم مرزي را 59 درصد اعلام و عنوان كرد: جابه جايي معلمان در يك دوره 3 ساله ، كاهش تاثير گذاري تعليم و تربيت در اين مناطق را در پي داشته است .

رئيس مركز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات ، نرخ پائين جذب معلم در مناطق بومي را يكي از چالش ها دانست و افزود : عليرغم تخصيص رديف هاي استخدامي به مناطق محروم و مرزي در سال هاي قبل جذب مطلوب صورت نگرفته است و افراد غيربومي جذب شده اند .

وي ادامه داد: براي تقويت وضعيت جذب معلم در مناطق مرزي ، ارائه دوره هاي كارداني پيوسته و كارشناسي ناپيوسته ويژه معلمان مرزي پيشنهاد مي شود تا در اين كميته مصوب شود .

چهاربند اصلاحات در برنامه هاي درسي تربيت معلم ويژه مناطق مرزي با توجه به شرايط فرهنگي و بومي را از ديگر ضروريات دانست و افزود : در 10 استان مرزي 36 هزار كلاس در س مختلط ابتدايي و 5 هزار كلاس مختلف متوسطه دوره اول داريم.

نظر شما