شناسهٔ خبر: 2080649 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح زمستانه پلیس راهور از 19 آذر تا 25 اسفند ماه

تهران - ایرنا - رییس پلیس راهور نیروی انتظامی از آغاز اجرای طرح زمستانه از 19 آذر تا 15 اسفند سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی، ممکن است این طرح یک هفته زودتر (از 12 آذر ماه) آغاز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی ایرنا، سردار «اسکندر مومنی» روز شنبه در حاشیه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به آمار سازمان پزشکی قانونی، استان های پرحادثه از جمله کرمان، خراسان رضوی و اصفهان در اولویت چینش و آرایش ترافیکی هستند، بگونه ای که در پاسگاه هایی که بیشترین تصادفات را داشته اند، استقرار نیروهای پلیس در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت های محلی از جمله شهرداری ها و فرمانداری ها در طرح زمستانه استفاده می شود، گفت: استفاده از تجهیزات ایمنی از مبدا، رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه از سوی رانندگان باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

مومنی با بیان اینکه موضوع سرعت خودروهای سبک و سنگین در کمیته فرعی بررسی می شود، افزود: سرعت خودروهای سبک و سنگین در تمام کشورها متفاوت است، بر این اساس تصمیم گیری نهایی در این زمینه بعد از بررسی در کمیته فرعی در جلسات آتی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به گزارش پزشکی قانونی مبنی بر کاهش شش درصدی تلفات جاده ای در شش ماه نخست سال جاری گفت: با امضای تفاهمنامه با وزارت راه و کشور شاهد افزایش دوربین های هوشمند در جاده ها خواهیم بود که از عوامل کاهش تلفات جاده ای نصب این دوربین ها و همراهی مردم بوده است.

رییس پلیس راهور نیروی انتظامی تاکید کرد: رانندگان قبل از سفر برون شهری باید نسبت به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ اقدام کنند و بدانند که بدون داشتن معاینه فنی اجازه تردد در جاده ها به آنها داده نمی شود و رعایت سرعت مجاز با توجه به شرایط طبیعی و جوی امکانپذیر است.

به گفته وی، مردم از طریق تلفن 110، 120 و سامانه راهور 120 می توانند در جریان تغییرات جوی قرار گیرند، هرچند سیستم های هوشمند با نسب تابلوهای متغیر در جاده ها، شرایط جوی را اعلام خواهد کرد.

مومنی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا در مورد تغییر در افزایش جریمه ها گفت: تغییر جریمه ها با امضای سه وزیر به هیات دولت رفته و در حال بررسی است.

اجتمام (3) ** 9105 ** ل.ا ** 1071

نظر شما