شناسهٔ خبر: 1990928 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

امام جمعه موقت تهران:

اسيدپاشي يک عمل خلاف شرع و قانون است/ لزوم شناسايي هر چه سريع تر عاملان جنايت اسيدپاشي

امام جمعه موقت تهران خواستار شناسايي هر چه سريع تر عاملان جنايت اسيدپاشي از سوي نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام کاظم صديقي خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران با بيان اين مطلب تصريح کرد: اقدام به اسيد پاشي، حرکتي خلاف وجدان، اخلاق، شرع و قانون بوده است و منکر به معناي واقعي کلمه به حساب مي‌آيد که نفرت‌بار بود، بنابراين مردم از نيروهاي اطلاعاتي، امنيتي، ماموران انتظامي و دستگاه‌هاي قضايي انتظار دارند عاملان اين جنايت شناسايي شوند.
وي افزود: از مردم از برخي مسئولين توقع نابجا دارند،‌ فشارهاي بيخودي مي‌آورند،‌کاري که مربوط به آنها نيست را از آنان توقع دارند، بايد همه به حقوق يکديگر احترام بگذارند و آن را رعايت کنند.
امام جمعه موقت تهران امر به معروف و نهي از منکر را حفاظت و نظارت عمومي دانست و خاطرنشان کرد:‌ امروز عده‌اي جسور شده‌اند و به مقدسات جسارت مي‌کنند و در برابر احکام اسلامي علنا دهن کجي کرده و اين جرات امروز از مردم گرفته شده است که جلوي اين ميکروب را بگيرند.
صديقي تصريح کرد: اين جريان اتفاق اسيد‌پاشي را به راه انداخته‌اند تا قانون عزت‌ساز امر به معروف و نهي از منکر را مخدوش کنند و در مقابل عده‌اي هم به دنبال فضاسازي هستند و مي‌خواهند چنين القا کنند که امر به معروف و نهي از منکر امنيت عمومي را بر هم زدن است، اما نمي‌دانم اين‌ها غافلند يا به جايي وابسته هستند، اما خوشحاليم که در نهايت دست‌شان رو شد و رسوا شدند و اميدواريم عوامل اين ماجرا به زودي دستگير شده و مجازات شوند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهاني اظهار داشت: ‌امسال 13 آبان با روز عاشوراي حسيني مصادف شده است. آمريکا پرونده بسيار ننگيني را براي خودش ترتيب داده است.
وي ادامه داد: سال 57 کشتار دانش‌آموزان، از جنايات آمريکا عليه ايران بود، کشتار 15 خرداد از ماموريت‌هاي شاه و خوش‌رقصي‌هاي او براي آمريکا بود، کشتار 17 شهريور در پرونده ننگين آمريکا ثبت شده است، بعد از انقلاب شورش‌هايي که وجود داشت و سپس تحميل جنگ 8 ساله عراق عليه ايران و کمک همه جانبه به صدام، از ديگر موارد پرونده‌هاي ننگين آمريکا نسبت به جمهوري اسلامي ايران است، همان روزي که امام تبعيد شده بود دانشجويان مسلمان پيرو خط امام لانه جاسوسي آمريکا را تسخير کردند.

نظر شما